Att våra liv förändras

det kan ingen förneka, ständigt förändras våra liv oavsett om vi vill se det eller ej.
Samtidigt förändras våra vänners liv samtidigt som våra egna liv,
hur vet vi då när våra vägar går åt olika håll?
Går våra liv åt olika håll när vi upptäcker nya saker som intresserar oss?
Går våra liv åt olika håll när vi utvecklas i olika takter?
Kommer våra vägar att mötas igen?
Finner vi varandra igen när vi lever på lika nivå igen?
Eller kommer vi ha varandra där även fast våra liv förändras i olika takt?
Behöver det betyda att om jag tar ett steg hitåt och du ett ditåt att vi inte lever lika liv längre?
Eller finns det något där som håller oss samman,
eller blir det bara en ytlig väg som rinner ut i sanden?
En ytlig väg där vi frågar varandra hur vi mår,
där svaret oftast blir "jo tack allt är bra, hur är det själv?"
Utan egentligen att lägga någon mening i hur det egentligen är.



"...I'm a little bit wiser
I'm a little bit sadder
I'm a little bit less you might have guessed
But if you could be staying
Tell me now, I think I'm fading
I swear I'll never trade your life for a lie

I feel strange
I feel changed
I feel strange
Overcome
Overcome by you..."


Just nu känns det igen som inte tiden räcker till till något annat än att plugga,
finns inte tid att vara sig själv och tillse sina egna behov,
typ som att umgås med vänner.
Men plugga, det måste jag, den här tentan ska klaras!!!
Må mitt tålamod ha försvunnit åt h*vete men envisheten är då starkare än någonsin!
Fast det går inte att läsa in hur mycket som helst på en dag heller,
blir bara omotiverad efter några timmar och tänker på annat samtidigt som jag läser.
Så gäller att läsa det jag inte läste så mycket på till förra tentan medan jag är pigg.

Idag ska golvet slipas i det andra sovrummet och imorgon ska badrummet börjas kaklas :D
På lördag har jag beslutsångest, ibland önskar jag att jag kunde vara delad,
speciellt när det är två så betydelsefulla människor i mitt liv som drar i mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0