Fredag

Ja det är fredag igen, när man sitter uppe och pluggar känns det som tiden och dagarna går så otroligt fort att man inte hinner med någonting. När man ligger i sängen och funderar på om man ska kliva upp eller inte så känns det som tiden går så otroligt sakta. Kanske lite med att göra att vi längtar lite tills i början på april, det är ju faktiskt 4månader kvar dit nu. Så tiden den går faktiskt!

Nu sitter jag och har granskat sjukvårdsrådgivningen.se och har ingen aning om jag gjort rätt eller inte. Som allt annat med den här kursen, är man osäker ska man fråga.. Men vad får man för svar? Kolla i studiehandledningen och sen får man någon konstig förklaring i en mening som kanske är 5rader. Så nej, jag vet inte om jag tänker fråga nåmer. Det innan har ju blivit godkänt även fast man inte fått något riktigt grepp om vad uppgiften egentligen handlar om eller hur den ska utföras. Det kanske är det lite som är meningen, att det inte finns något som är rätt eller fel att man uppfattar saker olika men ändå att det blir rätt. Jag var ju i Sundsvall i onsdags och redovisade det där, kändes som det gick katastrofalt men det blev godkänt, haha. Redovisade muntligt själv för första gången på 4år så rostig i gängorna var jag kan jag säga!!! Usch. Egentligen tycker jag det är roligt men jag blir så otroligt spänd och nervös helt i onödan för egentligen kan jag det jag snackar om utantill. Men men, övning ger färdighet. På tisdag väntar en ny redovisning på ca 45min, fast då är vi två som står därframme å det känns lite lugnare :) Det var rätt trevligt att träffa några i klassen i onsdags, vissa personer man inte fått någon uppfattning om tidigare verkar helt okej. Det är en till i klassen som väntar barn, så roligt :) De ska i början av maj, så en månad efter oss. Hon ska ta studieuppehåll efter den här terminen.. Men jag har inte bestämt mig än, det beror lite på hur allt urartar sig och vad som händer och sker...

Igår intogs första julmaten för i år, julbord i Högbo med massa olika sillinläggningar man inte ens kunde föreställa sig! Typ som med choklad eller jordgubb... Så det blev en hel del frossa, lite utav varje å lämna halva portioner utav de 3 jag tog, först med sill å sånt, sen lite varmrätter å sen efterätt!! De va ju de gottaste fast jag kan inte vräka i mig som förrut, det är liksom lite trängre nu :) Jag vaknade iaf inget tidigt imorse och var hungrig, så det var skönt det.

Ikväll ska vi iväg till Jernvallen och kolla när pappa å hans jobb spelar hockey för skojs skull, pappa har inte spelat på 32år. Så det ska bli skoj. Kameran blir med och Lars får agera fotograf ;) Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0