Måndag, början på veckan för en tenta

Ja nu är det inte många dagar kvar tills tentan är här igen... På lördag mellan 9-15 sitter jag å några till på Sandbacka Park och skriver och SKA läsa frågorna noga å låta det ta den tid det tar.

I helgen blev badrummet färdigkaklat!! :D Så nu på byggnadsingenjören Lars sida så gäller det att regla å fixa taket, sen kommer rörmokaren å gör klart sitt jobb på onsdag, eller allt förrutom att koppla in badkaret eftersom det ska dyka upp den här veckan förhoppningsvis.
Har nyss skickat iväg en stor del av Lars lön till kakelsättarn, känns inte riktigt lika roligt! 11000kr, 3000 för material å 8000 för arbetet å då har vi köpt mkt material själva också för 15000. Så det kostar att renovera badrum! Bra blir det å nåmer renovera badrum blir det inte de närmaste 20åren! Jag tror man ska bli hantverkare, kolla, rörmokaren tar 250kr i timmen (svart) å kakelnissen tog ca 350kr i timmen (svart) så jaaaa. Man kanske ska utbilda sig till hantverkare! Eller ha dubbla liv! Näe, men de känns lite surt men kommer kännas mycket bättre när man kan ligga i massagebadkaret och bara njuuuuta!!! Vi får tänka långsiktigt nu för såhär snålt kommer vi förhoppningsvis inte leva igen!

I lördags va Lars upp till Söderala och spelade så då passade jag på att göra Cecilia sällskap i Gävle eftersom hennes karl va kvar i Kalmar över helgen, så det blev lyxmiddag med lax å färsk pasta, sen film och massa onyttigt å massa prat! Min mun gick å gick kändes det som, Cecilia lär ju ha fått skavsår! Märks att man inte träffar henne eller någon annan särskilt ofta å när man väl gör det så bubblar man av pratenergi! Va riktigt trevligt å klockan gick så otroligt fort, 01.15 kändes det som det var dags att ta sig hemåt när även Lars va påväg hem. Det var den värsta bilresan jag har varit med om när jag kört själv, det va som underkylt regn kom ner eller väldigt små snöflingor för det va ju minus 5 då, som smälte på rutan å gjorde att det växte fram is på hela rutan om man körde fortare än 70. Det var läskigt så det blev lite omvägar i Valbo och Forsbacka. Hjälpte inte att man hade fläkten på full fart å värmen på 25grader, mer än att man blev svettig själv! Lars hade haft samma problem ifrån Hagsta å hem så det var inte fel på föraren den här gången!

Jag har sovit till 12 idag, ifs somna vi väl runt 00 igår också, men det är nog mkt sömn som behövs ta igen när man har gått å lagt sig mitt i natten i helgen å ändå klivit upp vid 10. Den där energin är inte riktigt som vanligt nu å det känns som jag skulle kunna gå och lägga mig och sova igen resten av dagen men jag är tvungen till att plugga!

Längtar så till lördag eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0