Utmanad

av Sofie har jag blivit, så i brist på annat att göra en måndagskväll så kan jag väl genomföra detta ;)

1. Vad gjorde du för 10 år sedan ?
Hmm, då var det 1998, då var jag 12år gammal. Vad gjorde jag då tro? Då hade jag nog slutat 5an också, i Hofors på Värnaskolan. Pappa bodde nog fortfarande i Korsån (by utanför Hofors, Korså Bruk även kallat) mamma bodde i Kungsgården ute på Nymnen (ut mot Åshammars hållet) och jag hade blivit storesyster en gång till för ett år sedan, till Hans. "Storasyrra" hade jag också då.. Å häst hade vi också. Å red gjorde jag också. Jag hade nog ett rätt bra liv då, lugnt var det nog då innan allt satte fart.

 2. Vilka fem saker fanns på listan att göra idag ?
Tandläkartid och laga hål. Lämna tillbaka mobilt bredband till Telenor. Fixa/plocka i lgh i Gävle. Ringa Stubo. Njuta av min lediga dag.

3. Godis jag gillar ? Choooooklaaaad!!! Lakrits å lite blandat ;) Gottegris det här siddu! Man ska njuta av livet så länge man lever!

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljadär ? Oj, vad mkt pengar om man blev miljardär! Betala tillbaka mina lån, köpa mig mitt drömhus, resa utomlands och ha det gött över vinterhalvåret och vara hemma när det är bättre tider här. Tänk dig det själv, få njuta och leva i sol och värme, ha stranden runt hörnet och med en pool utanför husknuten.. Mhmmmm.. Drömmar! Å hjälpa min familj med det jag inte kan hjälpa dem med just nu.

5. Städer jag bott i ? Hofors, Korsån, Kungsgården, Sandviken, Gävle, Karlskrona, Sundsvall. Norrut var ingen hit! Nu är jag tillbaka på hemmaplan som pappa sa i helgen, att jag längtat tillbaka dit jag kom från från början. Sandviken. Vet inte om han har rätt om det där med att jag längtat, men hemma börjar jag nog känna mig. Japps, här bodde vi när jag föddes i några år innan det blev Hofors och resten av resan med alla flyttar som vi kan ta en annan gång! Över 20 flyttar är ingen hit direkt. Nu får det vara nog. Känna sig hemma nu och stadga sig i hemmets lugna vrå.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Duktig tjej som antagit utmaningen! ;0)

Jaa, jag har väl inget större val än att hålla mig lugn...fast de börjar trycka på nu så jag pallar nog inte att springa runt så mycket ialla fall..Jag får ta de när den lille har kikat ut istället..=)

Kram

2008-07-07 @ 22:46:59
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0