Helg?

Idag är det fredag, Sandvikens studenter har sjungit ut sin sista låt.
Det känns inte riktigt som helg, visserligen för att jag kommer jobba i ytterligare 1½ vecka i sträck om inte mer innan jag är ledig nästa gång, jag vet ärligt inte när jag är ledig igen... Helgen vecka 28 är ja iaf ledig lördag och söndag, å helgen vecka 30 är jag ledig fredag, lördag, söndag. Kanske blir en tripp ner till Sthlm nån utav de helgerna? Det går ändå bra att jobba, skönt på ett sätt. Det är skönt att komma "hem" och bara släppa allt och inte behöva bry sig mer.. Tog ett långt bad i badkaret ikväll efter jobbet, det var verkligen skönt och behövligt för att komma ner i varv och låta värken i nacken och ryggen försvinna... Tur att min älskling kommer hem snart igen, det är inte roligt med mat och att äta när man är ensam "hemma" och sen att sova är inte heller kul själv längre.. Det är någon som skämt bort mig något.. :)

Idag på Maxi så träffade jag på mammas kusin och min tremänning som jag säkert inte sett på minst 5år, jag var tvungen att fråga mammas kusin om de va Jonathan.. Haha, det var det. Jises, vad killen har vuxit! Å 13år är han nu! Hoho, honom kommer jag ihåg som en busig liten pojke. Sen blev det en del snack med två klasskompisar sen gymnasiet som jag inte heller sett på 1år eller så.. Härligt när folk kommer hemåt över sommaren igen, de flesta verkar plugga eller ha skaffat barn. LIvet går vidare åt olika vägar. Sen var det lite känt folk från Kungsgårn inne å hejjade också, även mamma och Pär. Så ja, ensam är man ju inte om dagarna. Det är lite lättande en kort stund och se och prata med någon man känner. Ny energi på något sätt. Jag längtar nog tills jag får börja jobba i Kungsgårn på riktigt. De säger att det är ett "skit-jobb" men näää, det är ett guldvärt jobb. Man tar hand om människor som behöver Din hjälp för att klara av vardagen, du är deras stöttepelare. Det är ett jobb som verkligen ger en mycket tillbaka i längden, även att få hjälpa andra som verkligen behöver hjälp. Jag tror mycket handlar om det som man talade om förrut att alla sjuksköterskor skulle ha ett "kall" för att kunna vara en proffessionell sjuksköterska. Att man kortfattat sagt skulle vara född till att hjälpa andra... Och ja, jag kan nog hålla med om det. Man ska verkligen tycka om att hjälpa andra och vara omtänksam för att kunna utföra ett gott arbete. Intresset och viljan ska också finnas där, då sker allt naturligt..

Att sitta i en kassa 8  timmar om dagen är inte jag. Otacksamma människor som inte uppskattar det man gör.
Nej tack. Då klipper jag nog hellre en gräsmatta eller skalar potatis tilloch med!
Men visst finns det guldklimpar till kunder också, det gör det. Tur det.

Många som spanar in min tatuering och kommenterar om att den är jättefin, jätteroligt!!!! Även äldre och yngre, och de förstår varför jag gjort den när jag förklarar. Sen tittar de på mig å ler... Undrar vad de tänker när de står där å ler?

Kommentarer
Postat av: Sophy

Nu blir ja nyfiken...en bild på tatueringen skulle sitta fint..;0)

Hoppas du står ut på Ica nu, semestrarna har väl inte riktigt kommit igång än heller, så än kanske inte kaoset har startat..haha!!

Kram

2008-06-13 @ 23:14:22
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0