Trött och halvsocial

Det börjar kännas nu att jag jobbat 7dgr i sträck. Men men, det har gått fort ändå.. Om en vecka är jag ledig en dag iaf. Har jobbat på Ovansjögården idag på min lediga dag från Maxi, det har gått jättebra men det är lite svårt att ställa om sig i sitt arbetstänkande eftersom det är full rulle på Maxi från det att man börjar tills det att man slutar, här på hemmet är det mycket lugnare även fast det kan vara körigt vissa ggr men ett helt annat arbete också!

Somnade på soffan här hos mamma en sväng, nu har jag en sockerkaka alldeles strax klar i ugnen också med hallon i :D mumsigt va.. fast jag är inge sugen längre.. kan ju kanske va för att ja har gjort egen glass å småätit lite å dessutom lite smet. haha :)

Blir nog en cykeltur till Sandviken idag iallafall, känner mig konstigt rastlös och stressig i kroppen.. Energin vill ut även fast jag är otroligt trött i huvudet. Kanske blir lite bättre om man cyklar en sväng och rensar huvudet.. Magen har då blivit mindre på 2 veckor. Fast sen märker jag direkt jag kommer hem till mamma så blir jag tvärhungrig påengång och hela tiden, jag vet inte varför.. Gäller att ha disciplin.. Vilka problem... Nää...

Snart ska jag och Cecilia börja gymma igen iaf, det har jag saknat nu i 1år!
Imorn fyller älsklingen år.. Kanske blir en riktigt mysig morgon innan jobbet? :)

Nu ringer äggklockan... Byeeee!
Yes, foto på tatueringen kommer, om inte här så på FB. Vänta å seeee....

Kommentarer
Postat av: Sophy

Haha, de låter fint de! Då ska ja hålla utkik! Skönt att höra att det går fint på Maxi..lite lugnare nu också kanske, inte så många som tagit sig iväg på semester ännu!

HA de så fint! Kram

2008-06-17 @ 21:19:49
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sophy

Haha, de låter fint de! Då ska ja hålla utkik! Skönt att höra att det går fint på Maxi..lite lugnare nu också kanske, inte så många som tagit sig iväg på semester ännu!

HA de så fint! Kram

2008-06-17 @ 21:20:22
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sophy

Haha, jaa visst e dom sexiga...eller så inte de minsta! Gör inte speciellt ont för stunden, men på kvällen när man varvar ner och tar de lungt så kryper de i benen och i fötterna! De är inte så trevligt! Sen får man ju inte på sig några skor heller..e typ Foppatoffeln som gäller..=)



Hmm, om du inte har nåt jobb, och inte pluggar, så beror de på om du haft nåt jobb innan! Och om du har stått som arbetssökande på arbetsförmedlingen..Annars har man rätt till en grundsumma på 180 kr/dag! Har man haft en heltidstjänst någon gång under åren, som varat i minst 6 månader, så räknas de på de, oavsett hur längesen de var, så vida du har vart anmäld på arbetsförmedligen resten av tiden om du inte jobbat heltid. Jag kommer få min föräldrarpenning grundad på när jag jobbade på ICA, trots att de inte var en heltidstjänst. De e bara för att jag hade ett fast arbete där, och då inte stod som sökande på arbetsförmedlingen...knepigt som sjutton! Och snurrigt...jag har knappt riktigt koll själv ja...Men hur som så blir du aldrig helt utan pengar...men 180kr/dag är kanske inte nån summa man klarar sig så bra på direkt!



Mm kan tänka mig att du räknar ner dagarna nu...jag fick förfrågan om att jobba när jag var in förra veckan...tänk att de e samma sak som förra året, redan panik och ingen som kan jobba...suck! att dom aldrig lär sig!!



Vi har flyttat till Hantverkarbacken..hyr en lägenhet där i andra hand..mycke mycke billigare än de som vi betalade i Gävle, så de är jätteskönt...alltid bra att spara lite pengar!



Många Kramar

2008-06-18 @ 10:56:56
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sophy

Japp, jag hade fått min föräldrarpenning grundad på ica lönen om de var så att ja pluggat fortfarande...hade jag haft en tjänst mer än 6 månader och jobbat heltid innan jag började på ica, så hade jag fått räknat det istället...så först när hon tittade skulle ja ha fått räknat från 2001..men sen blev de ju från ica eftersom jag inte har vart anmäld på arbetsförmedligen när ja jobbat där...så jag antar att du har samma villkor som mej om det är dej de gäller...så de e bara köra på...;0) Thihi!!



Stödstrumpor står högst på handlingslistan nu! Jag tvivlar ju på att de kommer gå ner, med tanke på att de blir varmare också...så de är nog bra att inhandla ett par sådana! Tack för tips och info! =)



Kramkram

2008-06-18 @ 23:57:11
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0