On my way home

Yes. På tåget sitter jag.
Har nyss kollat på Masjävlar och skrattat för mig själv.
Testar det mobila bredbandet och ser om det är något att ha innan gratismånaderna är slut, hittills håller det för mina förväntningar. Lite lyxigt känns det :P

Fick ett bra avslut med Sheida idag, vi har skrivit på våran rapport och dokumentation som "illrar" nu sen i måndags. Idag hade vi handledning i 45minuter och läraren vart imponerad på vårat engagemang för rapporten. Läraren sa  själv att vi jobbat som illrar, jaja vi hade skrivit ihop 3st omvårdnadsjournaler som alla innehåller: omvårdnadsanamnes, omvårdnadsstatus, omvårdnadsdiagnos/åtgärd, omvårdnadsresultat och omvårdnadsepikris. Hon blev mäkta imponerad och sa själv att hon aldrig skulle klara det på en dag och vårat patientfall har inte bara ett bekymmer utan alla möjliga besvär!! Vadå, vi tog dokumentationens allvar på riktigt att alla ska dokumentera vid kontakt med patienten. Vi dokumenterade för sjukvårdsrådgivningen, ambulansen och sjukhuset/akutmottagningen. Haha, så vi kanske får ett plus i kanten när vi lämnar in rapporten ;)
Fick även bekräftat att seminarieuppgiften och seminariet nästa fredag inte är obligatoriskt. Vilket betyder att vi är lediga tills den 26-27/5 då rapporten ska in. Wooohoooo! Haha, ska sitta hemma på varsitt och finslipa på våra delar. Känner mig inte lika stressad nu som tidigare i veckan. Nästan lite dåligt samvete för att Sheida fått stått ut med mig och mitt PMS och stressen. Kändes dock som vi var väl överrens idag innan vi skildes åt, vi skrattade hela vägen från skolan och hem och vidare i trappuppgången/korridoren. Kändes i magmusklerna, då skrattar man gott. Så idag kanske man har förlängt sitt liv med några minuter :)

Ikväll ska jag till lgh med lite saker som jag har med mig från Sundsvall.
Sen väntar Lars på mig i Sandviken :D Fast jag längtar nog lika mycket efter honom som han efter mig! Var ett tag sen nu vi träffades. Har ju överlevt men inte varit så roligt alla dagar. Men men, tiden går och idag är dagen som kännts så långt borta tidigare. Nice nice!
Imorgon väntar IKEA, förhoppningsvis sälja soffan, tatueringsdags, rustning av lgh som ska påbörjas och ev. köpa en ny tv-bänk.

Ha en trevlig fredagkväll,
är framme i Gävle snart om 30minuter cirka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0