Är det helg nu?

Ja det får det då lov att vara. Sitter och väntar på att Lars kommer hem så vi kan ut och rensa våra kroppar och själar tillsammans en härlig fredag eftermiddag. Jag har pluggat 2 timmar nu, så nu är jag nöjd för idag. Har skrivit in det jag skrev ihop igår, vart all text ska vara är inte riktigt klart än. Mer motiverad har jag nog inte blivit, eller jag var det ett tag.. En kriterie som ska uppfyllas med den här kursen är att vi ska visa god språkhantering.. Känns lite meningslöst när man får en studiehandledning som har fel i svenska språket och dess följd av ord.. Känns som dom har suttit och klippt och klistrat med texten och glömt att kolla igenom den. Sen att man ska skriva och lägga upp texten bra, varför är det då så svårt att formulera det de vill ha ut på ett vettigt sätt? Än att skriva hundra olika saker (nästan) i en och samma mening.. Ääh.
Sen tror jag nog att nerverna börjar komma inför resultatet på den där hemska tentan, för inom 1½ vecka kommer det. Antingen så får man mer motivation eller så kommer den försvinna helt, så innan resultatet kommer ska jag ha gjort klart den här uppgiften..


Igår kom jag och Cecilia fram till att min vinterjacka inte kommer att fungera en månad till, det är lite tajt nu med en tunn tröjja under när man ska dra igen dragkedjan. Så någon som har tips på bra jackor eller kanske har en som ligger och skräpar hemma kan ju höra av sig :) Blir nog en sväng till polarn och pyret nästa vecka, där finns det långa och snygga jackor.. En tidig julklapp kanske? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0