Det är lördag, en ledig lördag.

Härligt är det, även fast jag tror min förkylning/ont i halsen börjar bryta ut nu när kroppen börjar varva ner. Ja min kropp funkar så, när jag är stressad och uppe i varv så ligger sjukdomen där och vilar och yttrar sig bara lite då och då och sen när jag väl är ledig och verkligen varvar ner då bryter det ut. Så det är ju både bra och dålig. Så nu ska jag låta min kropp få en riktig slappar helg, det är bäst så. Fick skitont i vänstra halsmandeln igår kväll bara sådär när jag la mig i sängen sen har det fortsatt hela natten och morgonen och ont när jag sväljer. Det går över fortare om man dricker varmt och vilar skulle jag tro.


Igår var vi till barnmorskan på väldigt länge kändes det som, sist vi var där var första september så det är över två månader sedan. När vi kom dit, efter lite jäktande, så mätte USK bltr på mig.. smart, jag hade hjärtat i halsgropen eller iaf pulsen, så bltr blev 161/71 och det är på tok för mycket för att va mig fast hon förstod senare att jag kanske borde vila ett tag innan de mätta igen och då blev det mitt vanliga bltr på 135/61 så det var ju skönt det iaf. Sen lyssnade vi på hjärtljuden från magen, det var riktigt härligt och det lät som det ska göra och den lilla ville inte ligga still igår heller så vi fick även ta del utav det med riktiga skrapningar från maskinens högtalare, haha.. Nästa gång blir innan jul och då ska även magen börjar mätas :)
Nu idag är vecka 19 fullgjord, så imorgon går vi in i början på vecka 20. Då ni, då är så gott som halva tiden gjord! Går fort det här och härligt är det, igår kväll kände jag verkligen en längtan från magen att ha en liten plutt där å titta på och ta hand om. Igår och inatt har jag verkligen inte fått haft min urinblåsa ifred heller, påengång jag lagt mig eller stått upp så har det tryckt på blåsan och det känns som jag är jättekissis även fast jag nyss varit på toa, inte så lätt att bara ignorera den känslan inte.  Nu tror jag det gått över för denna gång.


Snart åka till mamma och duscha i värmen, sen tror jag faktiskt att jag ska baka lite om jag känner mig pigg. Blev bättre nu efter en kopp te. Imorn är det Fars Dag så då blir det Gävle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0