Till dig Lars

bara för att jag älskar dig så. Även fast jag vet att jag varit hemsk och elak vissa stunder, det är inte med min mening och både du och jag har ju fått höra att det är "normalt" under en graviditet, lyssna på din pappas ord (som jag redan tror att du gjort) att tjejen du flyttade ihop med i somras kommer inte va densamma under graviditeten, hon kommer bli stor och elak, humörsvängningar rent ut sagt. Haha. Tänk vilken omställning blivande föräldrar får gå igenom. Först den blivande mamman som har ett liv som växer i en som man inte vet om det finns eller lever därinne innan man börjar få bevis. Sen den blivande fadern som finns där på sidan av henne, som ska förstå att det är hans barn därinne som utvecklas samtidigt som han ska förstå den blivande mammans omställning och samtidigt ställa om sig själv att han faktiskt ska bli pappa. Det är inte konstigt att allt prövas när det är så mycket som händer.
Sen att man är stressad över en viktig tenta har inte heller gjort det bättre, men nu börjar det kännas som vi förstår varandra mer och det är lättare att säga.. såhär är det nu och varför. Sen blir det en hel del diskussioner, jag har en vilja till tusen om hur jag vill ha saker även fast jag kanske tidigare under dagen har tänkt att det Lars sa faktiskt lät bra.. Sen när han kommer hem så är jag helt tvärtemot och han lär ju bli förvirrad och skapligt trött på mig... Det känns som det är ett under att han står ut med mig och har stått ut med mig som jag beter mig nu och har betett mig mot dig, det är inte med mening. För vissa dagar orkar jag inte med mig själv ens eller förstår vad jag håller på med.. Men men det är hormoner. Haha. Lite roligt egentligen när man vaknar upp i sitt medvetande och inser hur man är.. Det är något att minnas och skratta åt sen när man klarat av allt :)
Mammas kompis berättade att hon slängt iväg en pannkaka rätt i huvudet på hennes styvdotter när hon stått å stekt pannkakor, sen när hon insåg vad hon hade gjort så stod de båda och bara glodde på varandra helt fundersamma om vad tusan som hänt och mammas kompis fattade inte själv heller vad hon gjorde och varför.


Kommentarer
Postat av: Sophy

Samma här..du ligger på lista du också..=)

Åå Nisses lät ju spännande..dit kanske man måste ta sig någongång! Alltid skohj med billiga kläder!!



Jadu, dom har de inte lätt killarna under våra graviditeter inte! Man mår dåligt, blir lättretlig, orkar ingenting osv..hur lätt kan de vara för dom..hmm.. Men som jag säger..det blir sååå mycket bättre!! Noah är helt underbar nu så jag skulle kunna göra om det direkt! =)



Kram på er! =)

2008-11-05 @ 22:41:16
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: L

Tänker man efter först, så hinner man oftast inte skrika tillbaka innan man kommit på att det är hormonerna som spökar :) Älskar dig gobit!

2008-11-06 @ 08:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0