Första natten avklarad

Yes, det var riktigt skönt!!! I vårat nya hus, i våra nya lyxsängar (allvarligt det känns verkligen lyx nu jämfört med tidigare, så de sängarna + bäddmadrasserna var verkligen värda alla lappar!) Nya täcken, kuddar, lakan, påslakanset var jag och mamma in på Jysk och handlade igår. Det kändes som att det var lika bra att köpa allt nytt påengång, så känner man att allting verkligen är vårat eget och nytt.
På tal om mamma så känns det verkligen skönt att ha henne nära både nu och med tanke på framtiden :)
Det tar ca 25-30min att gå hit till mamms & Co från oss, lagom promenad. Å så går jag självklart och drömmer mig bort när jag ser alla hästar och föl påvägen hit. Det blir en poppohäst och ta upp ridningen sen igen om ett par år.

Idag har jag börjat läsa medicinsk teknik för ssk, rätt intressant faktiskt. Bara man är pigg så fastnar det faktiskt.
Läkemedelsberäkningen känns ok, men ska plugga mer för att undvika slarvfel igen..
Den stora tentan tänker jag inte på just nu, orkar inte, det får gå som det går.. Det blir för mkt att tänka på allt nu, kroppen säger ifrån på alla sätt och vis. Efter nästa veckas tentor så ska jag börja läsa nya kapitel igen.. Då är det en månad kvar. Sen är faktiskt halva terminen gjord. Närmare jul och mys, jultidningar och julklappar :)

Åka och hälsa på pappa också ska jag försöka hinna med. De hade riktig tur med vädret när de var i London torsdag-måndag, strålande solsken och värme. Åså hade de gjort alla turistsaker sa papps, haha. Härligt att åka bort sådär.

Nu i veckan ringde Madde igen, jag som va slarvig att spara numret sist hon ringde och jag inte svarade. Tur att hon är envis :P Speciellt när vi inte pratats vid på hela sommaren. Nu är hon i Jönköping igen, hoppas hon kommer hem till jul och att hon flyttar hem igen när hennes sista år är gjort! Annars får väl jag åka med packning och allt som hör till över halva Sverige! Haha. Du klarar det där, hoppas du tar hand om dig nu och står på dig!

Nästa lördag ska jag ta mig tid att träffa Sanna och Cecilia igen och ha Mary Key kväll och ev. middag och utgång också! Hoppas Sandra och Emina också är lediga, slavarna på ICA.. Och hela Björn Rosenström (man kan ha roligt till honom, haha) ska ju komma till Sandviken, och vi blir isf i Sandviken hela kvällen så då ska det väl gå för de sistnämnda ;)

Imorgon är det helg igen. Ska plugga på dagen och fortsätta packa UPP. Det tar tid men det blir bra!
Ska jobba på hemmet både lördag och söndag, halvdagar. Känns rätt ok, å så får man extra cash i fickan lagomt till julklappsinköp! Sa nej till att jobba imorn, orkar inte det och då kommer det inte bli mkt plugga heller. Så helgerna får räcka än så länge, då får man lite ob också :P

Jäjä, ha de gött!

Kommentarer
Postat av: L

Poppohést :) fast då vill jag ha en hünt!

2008-10-03 @ 06:45:43
Postat av: Anonym

Hej gumman, ja tror det blir svårt för mej att flytta hem igen så du får nog ta ditt pick och pack och hälsa på här istället haha =) Hoppas allt är bra med de, kul och prata lite sist!! Va ju som sagt ett tag sen. Kram kram

2008-10-06 @ 12:54:53
URL: http://maddelenii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0