Gash. Snart så.. Pirrigt!

Ja nu börjat det verkligen bli pirrigt det här. Sitter på helspänn och får sms om vilka bud som ges. Vill bara att det ska vara klart nu så jag kan lägga den här energin på att plugga lite till. Haha, fast nu börjar koncentrationen tryta efter att ha pluggat konsant i 2½ timme, men jag ska läsa om sårläkning på 3sidor innan jag ger mig för idag. Minst. Då har jag läst dit jag skulle ha läst igår, men de där jäkla elektrolyterna och syrabasbalansen tog all min kraft. Men idag förstår jag faktiskt mer av det än vad jag gjorde igår så det har nog gett nånting som tur är. Det är lika bra att plugga påengång, för det blir inte mindre att läsa sen, det blir bara mer och mer ju fler föreläsningar som går. Det är intressant men krävande. Roligare än att jobba tycker jag, konstigt eller ej det vet jag inte.
Tenta om 10veckor, alltså blir det en hel del på den tentan! Det ska nog gå vägen det å.
Läkemedelshanteringstenta om en månad ca, vi har haft föreläsning på allt vi ska kunna till den idag hela förmiddagen så nu återstår det att räkna själv i kompendiet och i boken så poletten trillar ner och skrämmer bort slarv-fel på tentan! Haha.
Praktiskt prov har vi också om en månad ungefär. Känns inte lika roligt just nu, är väl för att man inte har lika stor koll på det. Det går nog bra det här du ska du se.

Imorgon åker jag hem igen. Ska kolla tågtider om man ska smita en stund tidigare om det känns bra så slipper man komma hem så sent. Uscha, nu är jag så nervös på de där jäkla buden!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0