...and I´m still pregnant

jupps jupps. Det är 40hela veckor gågna + 5dagar och vi väntar på en riktig segis som tycks götta sig riktigt rejält några extra dagar än vad det var beräknat, hoppas det håller sig till dagar och inte blir till veckor. Nu vill tillåmed Lars att det ska ta å sätta fart på riktigt. Det blev liksom tomt här hemma när det inte blev nå i fredags som det var beräknat, det saknas liksom något hos oss, det saknas NÅGON hos oss.. Men tids nog kommer pajasen också, får trösta oss med att det iaf max är 1½ vecka kvar på denna graviditet som känns som den pågått i evigheter nu...

Idag har jag sovit till strax efter halv tolv, sjusovare har jag blivit, sover 12timmar per natt om jag inte måste upp.. Å det kändes skönt när man vaknade å kände sig pigg och klar i både kropp och själ. Gått runt och plockat litegrann å tvättar, väntar på att Hans ska komma hit då mamma ska iväg å jobba igen. Skulle väl va nått om allt sätter igång när han är här :P Tur att Lars också kommer hem snart, inom 2timmar. Har haft besök av två påskkärringar å fick leta lite i gömmorna här hemma efter godis, vi har ju inte handlat påskgodis ännu så de fick lite kolor sen i julas för jag tror inte vi vill ha nåmer bus hemma här i vårat hus på ett tag nu mer än bäbisen :)

Igår var vi till barnmorskan igen och allt såg ut som det skulle, hjärtljuden va lite lägre än vanlgit då de låg på 132 men det är tydligen vanligt i slutet av graviditeten å sen misstänker jag att bäbisen låg å sov då också för det brukar inte va nå liv å rörelser i magen förrän vid ett två tiden å vi va där vid nio-tiden.. Annars var allt bra. Händer inget innan tisdag så är det dags för rutin ultraljud vid 41v+3d för att kolla mängden fostervatten å att bäbisen mår bra, ser allt bra ut då så är det bara å vänta å se ännu mera. Förhoppningsvis så startar allt innan tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0