Första viktkurvan för min del efter förlossningen

Ja, kilona är väl något man väntar spännande på att se försvinna å framför allt känna av det! Och det gör jag redan nu.

Utgångsvikten är från sista besöket hos barnmorskan i Sandviken den 8/4: 91.6kg
(jag gick upp rätt precis 20kg under graviditeten och nästan allt kom de första 6månaderna)

Vikten när vi kom hem från BB den 17/4 var: 87.5kg
vikten den 19/4: 85.7kg
vikten den 21/4: 83.0kg
vikten idag den 24/4: 81.2kg

Det är ovant att vara såhär "lätt", det känns väldigt skönt och att promenera är något jag längtat så efter så det försöker vi hinna med varje/varannan dag med kortare/längre sträckor såhär i början efter vad kroppen klarar av och säger ifrån om.

Nu tror jag att jag ska passa på att njuta i solen lite innan Linnéa vaknar och det är dags för hennes andra bad, i söndags var det ingen större hitt men det kanske kommer när hon vet vad det handlar om :)


Får se om vi får in fotona från den "riktiga kameran" idag, beroende på om Lars hinner med.. Hoppas på det. Det är ju liiiite andra saker vi har i våra tankar nu dygnet runt känns det som :P

...och jag förstår att vissa av er som läst det tidigare inlägget och själv ännu inte varit med om en förlossning tycker det låter otäckt och kanske lite skrämmande? Det fanns en viss rädsla hos mig som berodde på att jag inte visste vad som väntade, men nu i efterhand så känns det verkligen som det var och det var det, en väldigt bra och komplikationsfri förlossning som gick rätt fort precis som vi ville. Man får försöka ta det lugnt och invänta kroppens signaler, för den vet vad den ska göra även om den behöver lite hjälp på traven ibland, vi är ju trots allt kvinnor och våra kroppar är gjorda för detta ;) (tur är väl det, för hur skulle männen överleva detta? :P haha .) Det är väldigt bra om man känner en viss rädsla inför förlossningen att prata med någon om detta innan förlossningen är där, tex med sin barnmorska... Om man nu vet att det är rädsla för jag visste inte riktigt vad jag kände inför förlossningen så det var svårt att prata om det innan det var dags..

Kommentarer
Postat av: Heidi

Kul att det händer saker med vikten, det hjälper väl till att hålla humöret uppe :)

Du ska se att du kommer bli en strålande mamma och Lars en toppen pappa. Det är ju trots allt det mest naturliga i världen att skaffa barn. Inte alltid så lätt med dock naturligt ;)

2009-04-27 @ 10:24:54
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0