Känslor

eller funderingar ellet tankar. Som snurrar och snurrar som ett litet bi som rätt som det är sätter sig på näsan och man rycker till för att få bort den.
Näe, känslorna eller vad det nu är behöver jag inte vifta bort, det är behagliga känslor. Ibland kan det komma stunder då jag tänker på tiden i Sundsvall, ibland tänker jag på den dagen då Linnéa föddes å detta speciellt väcker känslor hos en när vi åker förbi sjukhuset i Gävle. Tänk vad en plats som ett sjukhus kan bli speciellt för en! Det var ju där hon kom till, eller egentligen inte men ni fattar, det var där hon ploppa ut efter några om och men! Ibland så tänker jag, eller vi, på hur vi ska ha det när vi flyttar till Lindparken.. Det är inte längre om i våra funderingar utan vi ska dit, så vi hoppas verkligen på att få det här huset sålt. Det är roligt att fundera på hur vi vill ha det och planera olika saker dit, det är att ha mål framför sig som känns bra så man inte deppar ner sig och tänker att allt är omöjligt. Vissa dagar, eller många dagar, så kommer känslor om att bli gravid igen, hur nu detta är möjligt att känna redan nu. Men egentligen är det väl inte så konstigt heller, vad vet jag. Inte för att man inte har nog att göra om dagarna nu men det är väl att .. jag vet inte, det är härligt och helt underbart att ha barn och vilja ha barn med varandra och leva tillsammans. Framtidsplaner är det och utbildningen ska bli klar innan det ploppar ut ett syskon till Linnéa.
Det känns redan att jag mår bättre sedan jag slutade äta minipiller, å jag kommer nog inte chansa på att börja äta dom igen. Det har blivit mycket mer lättare känslor och jag mår bättre inom mig själv och även utåt eller vad man ska säga.. Tror Lars också märkt det och jag får inte lika mycket utbrott längre. Piggare är jag också. Mensen har försvunnit nu, tidigare har jag haft mens 2ggr i månaden och nu sist så när den ena perioden avtog och nästan slutade så började det om direkt dagen efter, kul jul. Eller så inte. Så nu ska det bli p-piller igen när mensen kommer tillbaka utav sig själv igen, så kanske man får regelbundet igen som innan. När jag nu längre inte ammar mer så spelar det ingen roll å då är det bättre att testa sig fram med något annat som kanske fungerar bättre.

Idag tror jag Linnéa har en sovdag, som vanligt när Lars är iväg och jobbar ^^.. Tji får han ;) Linnéa har sovit hela natten (!) äntligen, igen. Jag kommer inte ihåg att jag vaknat och gett henne nappen nånting, mer än att jag vaknat för att hon gnytt lite och rört sig litegrann men sen somnat om av sig själv utan att ha närhet eller napp. Vi har haft 2-3 jobbiga nätter på raken och jag förstår inte hur föräldrar som inte får sova nånting på nätterna klarar av detta! Under dessa nätter har Linnéa vaknat 3timmar efter hon somnat för natten och gnäller och somnar sen om när hon vaggas för att sen sova 1-2timmar igen och sen vill ha napp, och detta har då pågått fram till 6-7tiden på morgonen. Igår, tror jag det var, testa vi att öka på matmängden med ett mått, hon äter egentligen för mkt enligt tabellen på förpackningen då hon äter som en 6månaders ska göra.. Men vad blev skillnaden? Jo hon sover hela nätter igen och är mer nöjd på dagarna. Kan ju inte förbjuda mera mat när man märker att det blir bättre heller! Ibland så behöver hon inte det sista kvällsmålet vid nio.. Så det är ju olika på det sättet.. Igår kom hennes mage igång igen så den är bra efter introduktionerna av smakportioner, det har varit lite hårt ett tag men nu är det bra. Nu har hon fått palsternackspuré och det glider ner lika bra det som morotspuré :) Kanske blir bättre sen med maten också när vi kan ge mellanmål å sådär mellan måltiderna så kanske det inte blir så stor mängd ersättning..

Kan ju dela med mig av att Linnéa kan vända på sig nu helt själv och det fick mormor också se igår :)Nu är hon inte längre arg för att hon inte kommer runt utan nu blir hon arg för att hon inte kan krypa och komma nånstans! Vänder vi på henne så blir hon ledsen för att hon hamnar på rygg igen. Bestämd liten tjej det där som nu kallar på min uppmärksamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0