Julstök

Praktiken har gått bra den här veckan, det vände efter första dagen.. Känns bra. Den här veckan har jag lärt mig mycket praktiskt känns det som :) Desto mindre har det blivit gjort med uppgiften men det får jag ta imorn, det som ska va klart tills tisdag.

Idag vaknade Linnéa 7.40, jag kände "oj vad klockan är mkt".. kände mig utvilad då å Linnéa var hungrig så upp å göra välling och mysa lite. Sen sattes det igång med lussebullarna. Jäsning och frukost för oss. Sen var det att baka medan Linnéa sov i vagnen typ 3h. Hon hade det nog mysigt och gosigt ute när det snöade, hängde för en virkad filt så hon slapp snöflingorna i ansiktet :) Så nu är lussebullarna gjorda och pepparkaksdegen står i kylen och ska bakas ut imorn. Har även hunnit med apelsinerna å nejlikorna, när jag satt på golvet med Linnéa som i sin tur somnade på mage under tiden å sov en halvtimme. Då han jag plocka lite å dona. Det är skönt att va hemma och mysa och göra det man känner för, speciellt efter den här veckan med lite sömn och en sjuk liten tös å långa dgr borta.

Här är frökenfröken som blir 8månader på måndag, i veckan var hon 75cm lång och vägde 9590gram! Så nu är strl 80 lagomt men det är/ska köpas in strl 86 i kläder så de slipper bli för små innan hon hunnit använda de mer än 3ggr :)

             

..ja det är mysigt att vara med hela tiden när mamma å pappa rör sig i närheten eller sitter bredvid och pysslar, då är det så mysigt att jag tar och somnar en stund. Grejja-med-tungan-period är också på tapeten just nu :)

   
 

Våran lilla tomtenissa ♥ Det var helt enkelt dags för julkortsfotografering för ett tag sen, så ni får ta del av några andra sådana foton som togs :)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja hon såg helt utslagen ut :)

Hugo har nu sprängt 7 Kg sträcket, 3mån kontrollen hade vi i fredags, 7115 g, 63 cm lång.



Sköt om er



2009-12-12 @ 20:59:34
Postat av: Madde

Gud va söööt hon är :)Mysigt med julpyssel. Hur är allting annars då gumman? Handlat alla julklappar? Skolan? Sköt om dej kram Madde

2009-12-13 @ 10:08:36
URL: http://eva-stiletto.blogspot.com
Postat av: Sandra

ojoj vad Hugo växer :)

Roligt med utvecklingen nu, snart dags för smakportioner för han med :) Hoppas vi hinner ses nå i jul!

2009-12-17 @ 19:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0