20mil bilkörning

Har varit min dag idag. Hemifrån till Säter via Långshyttan och Hedemora, sen på hemvägen hamna jag på en avfart för tidigt så jag kom på väg 266 mot Falun ist för väg 270 mot Långshyttan, så jag orkade inte vända å efter ett tag kommer en skylt med Långshyttan 11km å jag tar av där. På den vägen fick jag se en del av alla dessa byar i Darlarna! Vägen var inte rolig å köra å med lite stress i kroppen att vi skulle till barnmorskan 13.30 blev det inte bättre men jag kom fram i rätt bra tid ändå, 15min försenad men jag var tydligen den tredje "mamman" som kom med andan i halsen idag så det var ju skönt att höra. Haha. Skickade dit Lars i tid så han fick ursäkta mig :)
Besöket hos barnmorskan gick alldeles super, mitt järnvärde hade stigit till 127 nu! Väldigt bra, eftersom vid inskrivningen var det 117 och sen har det varit 119, så det är jag väldigt lättad över eftersom mitt järnvärde har väl varit lite si å så hela livet å med tanke på näsblod å sånt så är ju inte det så bra. Så det blir att fortsätta äta järntabletter. Min vikt var också positiv (om man nu kan säga så när man har gått upp sammanlagt 15kg hittills) men det som var positivt var att jag inte gått upp nått på 3veckor, och om man kollar 6veckor tillbaka fr.o.m idag så har jag bara gått upp 2kg. Så förhoppningsvis har jag haft min sväng med viktuppgång nu å att det inte blir så mycket mer! Magens/livmodernstillväxt går också helt efter kurvan och ser jättebra ut, å hjärtljudet var också bra 145 tror jag det var.
Igår kväll var det rena karusellen/cirkusen i magen när jag låg och skulle försöka läsa så till slut drog jag av mig täcket å kollade på magen eftersom det kändes som den lilla krabatens rörelser skakade om hela mig.. Å det syntes tydligt med rörelser/sparkar så Lars fick också ta del utav det :) Rätt fascinerande ändå nu när man börjar se mer och mer :)

Får se om det hinns med att läggas ut några foton från v. 31 och några nyknäppta från nu i början på v. 32 idag eller imorn.

Seminariet gick föresten alldeles super, jag å Kicki kom i samma grupp så vi kunde snacka lite om praktiken å dess uppgifter, pratade även med en lärare om hur upplägget ska se ut på ex. uppgiften.. Å det känns slarvigt å inte bygga upp en rapport som man är van vid att göra i Sundsvall med Bakgrund, Syfte, Metod, Resultat, Diskussion.. Visserligen är väl inte det här direkt en rapport men ändå, det handlar ju om ett patientfall och sen ska några punkter in i det som man ska reflektera kring å de va ju det man gjorde under första praktiken också i Sundsvall å då var det efter den ovan nämnda strukturen... Så jaaaa... jag tror jag kör på det jag lärt mig å inte börjar lata till mig nu när man har fått in det där, för det ska ju trots allt bli en del fler rapporter å uppsatser! Sen verkar vissa där få panik över att det är 3st obligatoriska böcker som ska va med, en bok Dynamisk Psykiatri är rätt maffig å folk frågade hur de skulle hinna med å gå igenom den... Men vadå.. Man läser ju inte hela böcker utan det som är relevant för det man ska skriva om å sen hade de panik över att allt skulle få plats på 4-5sidor... Det känns som vi är mer vana vid att skriva rapporter så det är skönt att ha fått den sparken i rumpan redan i Sundsvall! Går nog galant det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0