En lättnadens pust

ja så känns det nu, som luften har gått ur mig och kroppen går på lågvarv för nu är 5veckors praktik och dess uppgifter avklarade!!! Hade examinationsseminarium idag på regementet, Kicki var så snäll så å väntade på mig å det försenade tåget imorse å sen skjuts till tåget igen på em :) seminariet gick bra och det kändes skönt.. Va samma grupp som i Säter så nu börjar man känna igen dom iaf :P En får jag ha med mig i basgruppen i kommande kurs iaf! Näe så nu ska det vilas i helgen! Ska in till Gävle och luncha med pappa imorn, blir inte ofta man hinner in dit nu för tiden heller. Sen ska jag träffa Cecilia å leta lite böcker för nästa vecka. Å nu ska jag ta å kontakta kansliet för kåravgiften som det stod att man skulle göra om man läste på 50% eller distans då man får reducerad kåravgift. Å spara lite slantar är inte fel i detta dagsläge!

Nu är vi inne i vecka 34 å det är typ 4veckor sen ja sa att jag skulle lägga ut foton, haha!
Å det är foton knäppta som ska in i datorn men tar det när jag får lust å tid... Inte nu..
Magen känns nu kan jag meddela! Börjar bli tungt och det trycker så hiskelit skönt neråt när man går och ibland påengång man reser sig upp... Så det ska bli spännande hur det här utvecklas de 6-7 veckorna som är kvar! Barnmorskebesöket i måndags gick alldeles super det med, inte har man då graviditetdiabetes iaf! Blodsockret ligger rätt stadigt runt 4,5-4,8 även fast jag ätit rätt nyligen, fast jag har blivit mkt mer känslig för sänkt blodsocker precis innan det är dags att äta så det gäller att ha med nått att trycka i sig när yrseln börjar kännas av.. Men det var bara vanligt enligt BM och är man känslig annars för när hungern å behovet av mat sätter in så blir det mer märkbart när man är gravid. Barnet växer som det ska och ligger med huvudet nedåt men inte riktigt fastfixerad än. Så om 2veckor så ska de ha mer koll på att fixeringen börjar på allvar å att barnet inte ändrar läge. Vi ska även börja planera våran kommande förlossning då, men känns lite som det är svårt att veta vad man vill ha just då när man aldrig varit i den situationen förrut, så vi har något att fundera på... Egen musik ska med iaf.. Hmm, sen vet vi inte riktigt.. Detta ska skrivas ner i ett omvårdnadsmeddelande från BM till förlossningen så de har lite koll på hur vi vill ha det... 

Näe nu är det dags för att göra sig i ordning för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0