Veckorna går

så fort så fort. Fast just nu känns det bara skönt. Tröttheten i graviditetens tecken börjar ta sig fram mer och mer, men jag räknar ner och ska igenom dessa 3veckor med praktik som återstår, så är det bara. Vet inte om jag håller på å bli sjuk också, till å från hela veckan har jag haft början till att få ont i halsen. Sån känsla man brukar få innan det bryter ut rejält, men det bryter ju aldrig ut.. Sen blir man nojjig också när både Lars familj + CO och mamma å dom blir sjuka i omgångar, en efter en vad det nu kan vara, alltifrån UVI, förkylningar, magsjuka och nu kanske influensa. Så det är bäst att hålla sig på avstånd och ha koll på sina händer och sin handhygien! Det är ju inte bara dom som är krassliga utan mer eller mindre de flesta går runt å hostar å snorar.. Jummie.

Imorn är det dags för ett reflektionsseminarium.. På Säters sjukhus. Man ska ta med sig två situationer från praktiken å reflektera runt dom med hjälp av en reflektionscirkel.. Jag vet inte riktigt vad jag ska prata om än.. För det har ju inte direkt hänt något "konkret" sådär utan det är väl mer att man har gått runt och funderat själv om saker och ting och sen reflekterat med handledaren.. Så kanske därför känns det lite kruxigt å komma på nå å prata om när man redan pratat om saker man funderat över... Men nånting kommer jag nog på när jag ska lägga mig alldeles strax å läsa den skönlitterära boken med anknytning till psykiatrin som ska va läst tills den 19/2 så det gäller att hålla ögonen öppna! Men den verkar rätt intressant den bok jag har valt... Orkar inte läsa om psykopater å sånt där tungt så det blev något mer lättsamt för min del.


Lyckan, kärleken och meningen med livet
"Boken som har sålt mer än 4 miljoner exemplar i USA Klockan är 3 på natten och Elizabeth Gilbert ligger på badrumsgolvet och gråter. Hon är drygt trettio, hon har en man, ett hus utanför stan, ett framgångsrikt jobb och försöker få barn - men hon är inte lycklig. En slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär senare bestämmer hon sig för att söka efter det hon verkligen vill med livet. För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sig själv bestämmer hon sig för att alldeles själv ge sig ut på en lång resa. I den här boken får vi följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans. En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående". "En knockout, fylld av visioner" Oprah Winfrey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0