Sommar och sol

ja nu har det varit riktigt sommarväder flera dagar och jag passar på å njuta i solen de stunder Linnéa ligger och sover inne, än så länge är det svalare inne så då får hon vara där och sen blir det en promenad på senare eftermiddagen/kvällen.

För en vecka ungefär, när hon var ca 6veckor började hon med svarsleendena!! Gissa om det är stört-mysigt :D
Så nu har vi en riktigt liten gobit här hemma! Och hon har börjat sova längre stunder nu när hon somnar inför natten, sover i 5-6timmar och det känns verkligen att man får sova en bra stund då! För att sedan få lite mat och sen sussa ett par timmar till å mat igen å så vidare fram till 9/10 tiden när jag kliver upp, ibland sover hon igen å ibland är hon vaken och vill vara med.
Vi har fångat henne på både kort och video när hon smilar så stort och fint, både i babysittern och när hon badar!

Imorgon är det dags för läkarkontrollen som görs när de är 6-8veckor, får se hur det går. Det var tydligen en läkare som mamma upplevde som väldigt nonchalant och konstig och det kan jag förstå när hon förklarade å dessutom fick hon det recept hon kom dit för att byta för att hon mådde dåligt utav.. men men gubben i lådan kan ju få en chans först med oss också sen får vi se!

På onsdag blir det utflykt till Falun då jag ska få första vaccinationen mot hepatit B.. huaa.. Får se om det blir nåmer vaccinationer också, blir iaf tre sprutor med hepatit B som om inte det räcker.. Men men, sa det till Lars igår, man har gått igenom en förlossning men fortfarande är det där med sprutor och nålar som ska sättas i mig ingen hitt. Sen ska Linnéa också börja med vaccinationer men dit är det iaf 1½ månad till.

Nu somnade gobiten i babysittern så ska passa på å lägga ner henne i vagnen å dra för myggnätet och sen på med barnvakten medan jag går ut i solen en kort sekund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0