39veckor & 2dagar

Ja du, nu är det inte långt kvar om vi ska gå på det beräknade så är det dags på fredag och ska jag vara ärlig så är det fortfarande helt ofattbart att vilken dag som helst så kan vi vara föräldrar på riktigt med ett barn som kommer finnas i centrum hela tiden. Det är både läskigt, nervöst, spännande och så väldigt efterlängtat nu så man vet inte riktigt vart man ska placera in alla känslor och tankar någonstans alla gånger och på kvällarna nu på slutet har det blivit att allting har försökt ta sig ut... Men man finner inga ord och det går lätt ut över Lars.. Även att man blir så otroligt rastlös och nervös i hela kroppen när kvällen kommer och inte riktigt finner någon lugn och ro i sig själv, drömmer mig igenom nätterna känns det som och vaknar titt som tätt. Det beror nog mycket på nervositet, å det är svårt att hålla alla tankar, känslor och funderingar borta, de snurrar ständigt i en.. Det kommer gå bra.. Hoppas jag.. Det kommer det.. Hoppas den vill titta ut lite lagomt i tid så vi får en härligt mysig påskhelg hemma och inte på BB. Annars blir väl påskfirandet för oss när vi kommer hem igen för det är något vi ser framemot, god mat å påskägg framför allt ;)

I fredags blev ju sista tentan gjord, det kändes som det kan gå vägen men svårt att säga, hoppas på det iaf. Hade inte direkt pluggat stenhårt men hoppas det räckte. Sen var jag och Lars runt i Sandviken å shoppa lite å sen storhandla på Prix (det kommer alltid va prix även fast de bytt namn) fast där ska vi inte storhandla nåmer iaf.. Sen blev det hem och göra sig i ordning lite snabbt och iväg ner till Sporthallen och hjälpa till i baren och servera diverse drycker till 200kvinnor/tanter å jag kan ju säga det att vinet gick som smort smör :P Fast ett barjobb är inget för mig iaf, haha, fy vilken stress fast det var roligt att träffa lite bekanta och folk som tappade hakan när de frågade när det var dags för bäbis å jag svarade med en vecka... Men det gick bra, va lite trött i rygg å ben när jag åkte hem vilket är förståeligt. I lördags kom Cecilia och Patrik hit och Lars lagade kanongo´ mat med Patriks assistans och jag och Cecilia på kökssoffan ;) Sen blev det lite fika å guitar hero spelande och en massa prat ute i vårat uterum med brasa å värmefläkt på, mysigt var det. Robinson-tittande också innan det var dags att tacka för en trevlig lördag. Gårdagen försvann när man ställde om klockan, blev en tur hem till mamma och vi blev klippta så nu är vi fina i håret :)

Å nu är det en förvärk som inte riktigt vill ge med sig när man sitter upp, så dags för soffan.. Inte direkt skönt.
Känns lite konstigt att bara få vara hemma utan att ha skola att oroa sig för, behöver nog komma ner i varv i mig själv innan det är dags så det passar bra att va hemma å strosa...

Kommentarer
Postat av: Heidi

Skönt med en kväll i ert uterum....det är så mysigt där :)



Njut av de här sista dagarna så gott du kan. Gör lite hemma spa med fotbad, aniskt masker och sätt dig ute isolen med en kopp te när solen tittar fram. Efter påsken blir det kanske inte så mycket sitta nå mer.

Många kramar

2009-03-30 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0