Pusta ut lite? Liten lättnad?

Jag tror faktiskt det. Nu känns det skönt ett tag.. Hade möte på fm. via maratec (man sitter å pratar över internet med gruppen) så då kom vi fram till hur vi ska göra med redovisningsmaterial osv när vi ska redovisa i tvärgrupper. Jag och en till ska redovisa tillsammans i totalt ca 30min. Känns helt ok, känns nästan som det finns för mycket att redovisa. En tjej gjorde en PowerPoint-presentation utifrån arbetet och det ska alla redovisa utifrån, så har suttit och klippt ihop och skrivit ihop text till den utifrån arbetet alla gjort tillsammans.. Och nu hoppas jag detta är okej för den jag ska redovisa med, eller vi kom överens om det imorse så hon får nästan säga vad hon vill.. Haha, närå men det går nog bra!
Var så trött idag fram tills tvåtiden, då blev jag rastlös av att ligga på soffan så då satt jag mig här och nu är jag typ klar med uppgiften tills på tisdag :) Känns skönt för då kanske jag kan känna mig lite mer avslappnad å utvilad till imorn när jag ska försöka ta mig in till Gävle med bussar, luncha med pappa i vanlig ordning och få lite utskrivna papper, sen ska jag plugga till tentan och förhoppningsvis träffa Cecilia om jag inte är alltför trött när hon slutar vid tre. Vet ju inte direkt hur man kommer må från dag till dag..

Igår var mamma snäll och skjutsade in mig till Sandviken när vi skulle till barnmorskan, allt såg bra ut och hon proppsade för att det blir långa, raska promenader i vår och sommar.. (Jag har snart gått upp 20kg, fast jag känner mig inte speciellt chockad för det är det jag fått höra från mamma och mina mostrar att de gått upp mellan 17 och 25kg på sina graviditeter..) Som att jag inte längtat efter dessa promenader hela vintern! Så det ska inte bli några problem att bli av med dessa graviditetskilon, det kommer gå super och det kommer bli gööör-skönt och härligt att kunna röra på sig igen som en vanlig människa :D
Lite roligt med barnmorskans kommentar om att vi fått tid nästa vecka hos amningsinfo samt BB-rundvandring: ja hoppas ni hinner gå på den :) haha så inte vet jag om hon sett något som inte vi sett eller om hon bara sa så men det känns faktiskt som det kan komma vilken dag som helst nu.. Dags att packa väskan kanske? Köpte en jättesnygg amningsbh igår, ljusrosa :)    (lite svårt å se hur den ser ut här, finns på Lindex)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jaså du köpte den rosa trots allt! Hoppas den är skön då kanske jag oxå ska investera till sommarn :)

2009-03-05 @ 19:18:20
Postat av: Sophy

Så de finns snygga amningsbehåar nu..de fanns de fasingen inte när jag fick Noah! Då såg man ut som en gammal tant! =) Ett litet tips..köp en bh utan byglar också..kan vara skönt att ha på BB för då kommer du säkerligen sova i den, och då är det inte så skönt med byglar..plus att trycket från byglarna kan leda till mjölkstockning och det vill du inte ha din första tid som mamma..promise! =)



Hoppas allt går bra nu..inte hela världen om bebisen kommer innan bb-besöket...det var inte superduper värdefullt så du behöver inte ha ångest ifall du skulle missa de! =)



Lycka till med allt! =)

2009-03-05 @ 20:39:20
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0