Praktik!

Ja nu har det börjat. Dagen som har känts så långt borta, tillåmed i söndags kväll så kändes det som att den dagen fortfarande var så långt borta, när det i själva verket var måndagen det började igen.
Igår hade vi föreläsningar på sjukhuset av anestesiolog först å sen anestesi/operationssköterska, det var intressant å sen en liten rundvandring med info om akuten och IVA. Det blev en hel dag med mycket information. Samtidigt som det var en lång dag hemifrån. Lars och Linnéa hade haft det bra, Lars var rätt trött vid femtiden när jag kom hem och skulle kasta i mig mat. Nu vet han hur det är att va hemma en hel dag själv. Dessutom pallrade jag mig iväg på träning så det blev verkligen en hel dag. Nu vet han verkligen. Tur att det är så mysigt också att vara hemma, det händer ju så mycket! Linnéa lärde sig ju att sitta själv utan stöd i helgen bara sådär :)

Idag har jag haft första praktikdagen på Akuten. Jag fick sitta med en sjuksköterska i receptionen och ta emot de patienter som kom via akutens entré. Det var väldigt lugnt tills alla vaknar till å börjar komma in efter lunch. Tänk vad de kan på akuten, de roterar ju på alla stationer olika dagar å då är det kirurgi, medicin, infektion, trauma, sköterskemottagning, reception, barn. Kan nog vara ett väldigt bra jobb när man jobbat ett tag och kommit in i det mesta och lärt sig en hel del av erfarenheter. Efter lunch gick jag runt med olika ssk och var med hos de som kommit in med ambulans. Fick ta blodprover, det där klivet över tröskeln är värst alla gånger man ska göra något första gången. Tänkte att det var lika bra att sätta igång med en gång eftersom det känns som det är nu man ska lära sig så mycket som möjligt, eller det kommer man göra allt eftersom ju säkrare man blir. Roligt är det! Känns helt rätt med utbildningen igen nu när man verkligen får prova på det "riktiga" än att bara läsa i böcker. Lars fastnade tillåmed i akutsjukvårdsboken ikväll :)

Nu ska jag försöka varva ner å släppa det där tills imorn kl 14. Vilade/sov med Linnéa en sväng nu efter maten och det var skönt fast det kändes som alla intryck bara snurrade runt hela tiden även fast jag "sov".

Desperate Housewives nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0