En stund för mig själv

har jag just nu, Linnéa somnade för 10minuter sen. Övertrött, svårt att slappna av.. Ingen bra kombination vid den här tiden så får se om det blir en tidig kväller för fröken eller om hon vaknar om 20min igen och vill vara med tills strax efter nio. Då hon brukar få några slurkar ersättning och sen slockna i min famn en stund innan jag lägger ifrån mig henne i hennes säng och då sover hon till mellan sju och åtta imorn bitti. Vi är lite bortskämda med sovmornar nu, fast jag vet inte vad som riktigt är skönast.. Att få en stund för oss själva på kvällen eller få sova på morgonen.. Nu blir det ju att jag går och lägger mig strax efter allt är fixat för natten och Linnéa somnat, för att själv få sova.. Å min nattsömn behöver mer än 6-7timmar för att jag  ska orka en hel dag riktigt riktigt. Nu njuter jag lite extra en stund iaf.
Lars är iväg och fixar med bilen, det var besiktning idag. Ett antal tvåor som måste fixas. Med tidsoptimisten Lars som säger  att  allt tar en timme så har jag nu lärt mig att han blir borta i ett antal timmar när han ska fixa något, så jag är inte överraskad att han varit borta i 4-5timmar nu och för 5minuter sen så skulle det va 30min kvar. Jag gissar en timme. Fast det är rätt skönt att vara helt själv uppe då få gånger man är det, Lars brukar norpa åt sig den tiden efter att jag och Linnéa har gått och lagt oss. Då får han sin tid att varva ner och koppla av, vilket jag förstår att han också behöver.

Igår var jag och Lars och tränade boxercise tillsammans, då de andra mammorna inte kunde av olika anledningar och det är inte roligt att åka iväg helt själv heller. Så det var väldigt roligt att göra något vi tycker om att göra tillsammans, sparka,  boxa å köra slut på en själv :) Lars körde på och han kände nog som jag gjorde första gången jag tränade för den här terminen, med andra ord så har han låtit som en gnällig 90åring idag! Haha! Stel som en kossa är han! Så nu tror jag han förstår hur  det är att sätta igång på riktigt med träningen efter en graviditet och en förlossning!

Idag har jag och  Linnéa bara varit hemma och tagit det lugnt.

 man kan inte tiga om allt, man kan inte stänga inne känslor för resten av livet och dessutom må dåligt utav dom.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Glöm inte att man kan vara oense om saker och ting men ändå vara vänner eller i ditt fall ha ett varmt förhållande med sin mamma. Försök ta konflikterna på ett objektivt sett så är det lättare att bemöte ev kritik som kan riktas mot en eller om det i sin tur är du som ger kritik. Glöm inte att fortsätta prata med varandra...tystnad löser inga problem.



Många kramar till dig och familjen

2009-10-14 @ 11:27:47
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0