Försmak på vardagen som skall komma

fick vi igår, jag och Petra. Samt våra döttrar :) Haha, vi fick äntligen besök här hemma av en vän och det var full rulle i 4timmar! Matilda körde race i vårat vardagsrum med Linnéas gåstol, ena sekunden var hon på ena sidan av rummet och sen när vi titta upp så var hon på andra sidan! Samtidigt som hon fick syn på alla grejjer på bordet som är i bra höjd för de små och även den stora blomman på golvet fick sig några nyfikna fingrar. Så nu har nog Petra snart fullt upp ;) Vi får väl det om en månad eller så, eftersom Matilda är lite mer än en månad äldre. Ja det blev mycket skratt å de små ville helst va vakna. Linnéa är helt tokig i Matilda, reagerade precis som på matflaskan när hon är hungrig, så fick Matilda sitt välkomnande. Linnéa kanske blev väldigt glad, för hon sträckte fram armarna mot Matilda och blev jätteivrig, sen ville hon så klart känna i ansiktet som hon gör på oss vuxna, men det är ju lite farligt med varandras ögon även om de inte gör illa varandra så hemskt ändå skulle jag tro.
Förövrigt tror jag vi ska köpa oss en docka med hår till våran lilla tös, eftersom ansikten och hår är ngt så facinerande just nu. Samt även att dra sig själv i håret, men det slutar dock med att hon drar så hårt att hon gallskriker precis som hon gör när hon blir rädd och blyg. Att dra i mitt hår är däremot jätteroligt, ta ett redigt tag och sen bara dra å gärna med båda händerna. Ajajajaj.

Fin fina foton på Matilda här hemma hos oss, får mig att påminna mig själv om att det är dags att skicka tackkort för dopet..

Nu ska vi snart in till Sandviken idag igen, Lars ska snickra trappen hos grannen där och jag och Linnéa ska väl hitta på något annat skoj. Kanske att vi får syn på Evelina och Vilhelm idag. Kanske blir det en promenad in till centrum och kika lite, finns kanske ngn lykta på hemtex/trivsamt för de presentkort jag har kvar. Lite ovant kommer det vara, nu kommer jag låta som en lantis, haha, att gå på trottoarer och i trafikljus så mycket som det är i Sandviken. Haha, pinsamt men vad ska man göra. Här är det mest bara å traska å se glad ut å sen när vi åker in till Gävle så går vi ju oftast bara på stan eller runt i köpis. Sen har vi varit lite borta bra, men hemma bäst i sommar :)

Jag har fått praktikplats nu inför v. 45/46, avd 14 på Falu lasarett, kirurgavdelningen. Undrar vem som kommer bli vit i ansiktet först. Förhoppningsvis så är det inte så vidrigt som det ser ut på tvn när man ser sånt där. Får se vad läraren gör för att jag får förtur på ngn plats i Gävle om det kommer 2st sådana som det tydligen gjort till de som har praktik nu. Dags att börja repetera lite sånt där nu snart skulle jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0