Stoooor tjej

börjar Linnéa att bli. Kött fick hon prova på till grönsakerna och potatisen igår, det gick ner å likaså idag. Sittvagnen är introducerad samtidigt som vi använder den nya vagnen också som sittvagn. Igår slog vi slag i saken om att Linnéa får sova i sitt rum på nätterna, hör å häpna, sov hon heeela natten igen och vaknade som en glad liten sjungande fågel HALV ÅTTA imorse! Tidigare nätter har hon sovit lite dåligt emellanåt ett  tag, vaknat mitt i natten och vaknat tidigt på morgonen men somnat om, kanske blev hon störd av oss samtidigt som jag sover dåligt av att höra varje litet andetag och rörelse hon gör under nätterna. Jag kände mig elak och taskig som lät henne sova i eget rum, men jag tror det är till allas fördel ändå. Så länge det fungerar och hon sover så tror jag det är det bästa, hon kommer ju inte sova med oss resten av livet direkt! Det blev lite gnäll igår kväll, när hon vaknade till vid elva tiden, tror det kan ha varit två rapar som skulle upp å som kom upp när Lars va in 2-3ggr innan hon somnade riktigt igen. Lars ville att hon iaf skulle sova en liten stund å testa innan vi bar in sängen till oss igen, men hon sov ju för hela natten då när hon somnade igen :) Jag vaknade ändå när hon brukar vakna, typ vid 2-3 å det var knäpptyst, å sen vid 6 å det var knäpptyst. Var otroligt skönt att sova djupt en hel natt även om jag vaknade av ren vana.

Har varit lite gnälligt nu i 2dgr, vi provar med lite mer mat eller mellanmål. Fruktpuré är ingen hit fortfarande,  så det får bli ett extra mål ersättning mellan de riktiga måltiderna å se om hon blir mer nöjd igen för det var ju ett bra tag sen vi ökade matmängderna å hon blev nöjd då så det kan ju vara så att hon har växt/håller på att växa just nu och behöver mer mat. Vi provar. Banangröt är också mumsfillibabba till kvällsmat å den ökade vi med ett mått igår kväll :)  Bajset börjar bli så grymt härligt mänskligt nu, ju mer riktig mat hon äter... Mmmm. yuck.

Ikväll är det dags för träning igen. Nu har jag tagit morgonpromenader efter en kopp kaffe i 2dgr å frukost efteråt, så jag ska ge det en chans i sisådär 2veckor å se om något händer! Lars blir då skyldig mig något om inget händer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0