HÖST

ála redan.. Fast det är rätt skönt å mysigt det också efter den här underbara, varma, soliga sommaren! Så tillåmed jag är nöjd med sommaren för i år. Nu längtar jag nästan lite tills jag får se och vara med å uppleva när Linnéa luffsar/springer/går/ramlar i en lövhög, typ med eklöv. Då ska kameran med! :) Vilken lycka vi som föräldrar upplever med våra barn, även fast det är bra påfrestande vissa dagar. Vi har varit instängda i 3dygn i veckan p.g.a. att Linnéa har haft 38,5-40,3graders feber, så trodde vi att det gav med sig 4e dygnet men då kom det igen på em. Men än så länge, peppar peppar är hon feberfri idag och har varit sitt glada, livliga jag. Dagis har hon också börjat på, inskolningen gjorde vi för en månad sen och det gick bra. Andra veckan på dagis började hon få koll på vad som skulle ske när vi kom innanför dörren på dagis, att mamma/pappa skulle jobba och komma tillbaka sen, så då blev det krokodiltårar men det gick bra sen resten av dagen. Sen har det gått bra resten av tiden hon varit där, lite extra mammig och frågar efter mamma flera ggr om dagen samt att hon verkligen ska ha koll på vart jag är när jag är hemma. Fast det duger lika bra med pappa, å det tycker hon också. Det märks att hon vill ha oss båda hos sig när vi är hemma på dagarna, som en familj, vi tre. Det är mysigt :)



Lite höstmys har jag hunnit med ikväll efter trippen till Gävle. Vi har ju hunnit flytta både en å två gånger i år. Nu bor vi i en fyra på bv, men ändå balkong så får väl göra det mysigt där istället för på trappen :) Får se hur länge ljungen lever, jag har ingen aning, det är fint så länge det varar :) Sen när jag var in på Madame Nyberg igår och inhandlade presenter till bästa Cecilia som fyller 25år idag så kunde jag inte låta bli att handla det där fina servettsstället även till mig själv att ha på bordet. Den mörkgröna kruka/krus(?) är Lars mormors gamla, som jag funderat länge på vad jag ska sätta i för att ha den framme. Så idag när jag var in på Blomsterlandet så hittade jag dessa fina rosor, som kommer hålla i all evighet även för en som inte har de där jättegröna fingrarna ;) Sen sparade jag 2009 års almanacka med Carl Larsson motiv på å klippte ut bilderna på hans konstverk och ramade in de, passar bra i köket tycker jag. Blir liksom hemtrevligt på något sätt och det känns som det är ett minne också sen barnsben med Carl Larsson, både gården och tavlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0