Trötter

Ja nu känner jag mig nog lite trötter, eller tvättstugan tog då verkligen all energi för dagen idag. Så himla trökigt att ha planerat för en stortvättning så fungerar inte maskinerna som de ska! Eller hela den här dagen har bara varit bajs, ingen motiverande vecka att vakna till även fast det verkligen är sista veckan i skolan. Härligt är det att det är plusgrader, dock inte lika trevlans med isgata men sakta men säkert så kommer man framåt, om inte det så på ändan (fast det har jag klarat mig ifrån ÄN).. Synd att det ska bli kallt igen imorn, längtar verkligen efter våren och sommaren. Kanske kommer lite ny energi då också. Snart ska jag hämta hem Linnéa från dagis, mysigt. Vi ska försöka oss på å göra köttbullar å potatismos tills Lars kommer hem.
Idag var jag till barnmorskan igen, varje vecka, för kontroll av Hb. Nu hade det inte gått ner nåmer iaf, men ligger stilla på 110 som förra veckan så inte så konstigt att jag är trött och slut. Fast egentligen så känner jag mig inte så himlans mycket mer trött än vad jag har gjort nu i ett halvår. Kan ju vara för att Hb har gått ned hela tiden från 145 å trots att jag äter järntabl sen lång tid tillbaka så har det sjunkit, hoppas på en vändning nu så jag hinner få lite mer i värdet inför kommande förlossning. Barnmorskan frågar om jag är trött och slut, jag vet inte om det är speciellt just nu jag är det eftersom det kännts så så länge så jag har väl vant mig och kämpat på. Och kanske bara kämpat på och inte lyssnat på mig själv och min kropp, för det har varit mycket som jag tagit mig igenom.. Så det är väl dags att börja lyssna på kroppen nu kanske. Snart är jag hemma på föräldrapenning och ska (försöka) vila så mycket det bara går. Å varva ner, det är väl det som är det viktigaste för mig och det som kommer kännas konstigt.. Men när jag väl gjort det ska det väl bli bättre, ännu bättre.
Å vi ska knäppa kort på magen som växer nu på slutet å framkalla förstoringar av ultraljudsbilder både från nu och sen Linnéa, å rama in. Blir fint och kärleksfulla tavlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0