Vårdpedagogik kursen är över

Och jag har genomfört hela kursen, så lät det inte på mig för 5 veckor sen kan jag säga då jag var helt motivationslös. Nu känns det som det har vänt och det känns som det här är min grejj och rätt utbildning just nu för mig. Jag hoppas innerligt att den här motivationen vill hålla i sig i 11dagar till, tills omtentan i medicin, kirurgi och geriatrik är över. Det är mitt nästa mål och kursen, palliativ vård, får faktiskt vänta tills omtentan är gjord annars kommer jag gräva ner mig igen. Omtentan känns viktigare och även fast jag struntar i första 1½ veckan så känns det som man kan hinna med det man ska göra ändå, om det inte kommer nå uppgifter som ska in innan jul så. Men en sak i taget å nu är omtentan mitt mål som sagt.

Skönt att komma hem i tid idag, fick åka med Cicki hem som också skulle hem fast till sin Lars i Borlänge. Så hon va in å kika hur vi hade det, den här kursen har gått bra för oss båda två att läsa på distans även fast det inte är distansutbildning. Allting går bara man vill.

Redovisningen idag gick inte lika katastrofalt idag som i onsdags förra veckan. Nog för att jag fortfarande kände mig stel, spänd och nervös så var det ändå bättre och mer avslappnat. Övning ger färdighet.


Snart kommer Darlo hem, ska lägga mig på soffan å försöka ta det lugnt i en halvtimme iallafall.
Igår kväll kände jag den första riktiga sparken på utsidan av magen eller vad man ska säga, låg på höger sida i soffan och med vänster arm hängande ner över magen och rätt som det är kändes det som att hela armen "lyfte"/rörde på sig så Lars fick skynda sig komma å känna för det är ofta, eller typ hela tiden, när jag känenr att det sparkar å sen när han kommer och lägger handen på magen så blir det så lugnt och stilla så... Men igår tror jag han fick en känna en liten svag en iaf :) Han tycker det ska bli mer liv å rörelse därinne så han får känna mer, vänta du bara så ska du få se :P Idag har det inte varit lugnt därinne iallafall, brukar inte känna såhär mycket annars under dagarna så det är roligt men lite ovant med nått som rör sig inne i en :)

Kommentarer
Postat av: Sophy

Myyys med sparkar...men vänta tills du närmar dig v 30-35..då är inte sparkarna så trevliga längre..ont gör de...haha!! Men mysigt samtidigt att det rör på sig! På slutet räckte de att titta på magen så såg man hur hela magen gungade och guppade..=)

Kramkram

2008-12-10 @ 22:50:19
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0