Längtar

till juletider gör jag som tusan nu.. Det är första gången på några år nu som jag verkligen längtar och ser framemot julen. Härligt är det, det är nästan så man vill dra fram alla julsaker och pynta lite redan nu när mörkret lägger sig så tungt ute redan vid femtiden. Har varit på Owes med mamma idag, för 3e ggn på mkt kort tid, handlat julstjärnor, ljus å gardiner till köket, adventsvärmeljus som är numrerade med 1-24 så vi kan räkna ner ordentligt varje dag .


Tänk att allting ska vara roligare än att plugga till en kommande stor dryg tenta nästa vecka.
Idag är jag riktigt trött, orkeslös. Sovit i 11-12timmar inatt, va till Valbo ett par timmar och sen legat död på soffan i tre timmar. Orken och lusten finns inte där, allt känns bara jobbigt idag. Jag vill bara få vara utan att behöva ha koll på tusen olika saker som ska fixas och göras och pluggas. Usch. I jul ska jag vara ledig!!! Har funderat ett tag på om jag ska ta åt mig nå extrapass för pengarnas skull men nu känns det bara onödigt. Jag vill vara ledig och få njuta av en härlig tid tillsammans med familj, släkt och vänner eftersom man inte hinner eller orkar göra något av det nu när man pluggar.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Jag förstår att ni längtar! Jag kan inte säga annat än att det är underbart!! Visst är det otroligt jobbigt mellanåt, den kan ja inte säga annat om..vissa dagar vill man bara komma hemifrån och få vara lite för sig själv, men när man får ett litet leende så smälter man direkt...Det är fantastiskt att vara mamma!!

2008-10-28 @ 12:33:16
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0