Måndag igen

Dagarna, veckorna och framför allt helgerna går så otroligt fort!!
Igår hade vi iaf en LEDIG MYSIG sen em./kväll hemma tillsammans. Först kom pappa och Agneta förbi och hälsade på över en kaffe och lämnade inflyttningspresent :) Under tiden höll Lars på att laga mat, skinkstek i ugn med olika ingredienser, sånt där som tar typ 2timmar att göra, köttet ska bli 72grader invändigt innan det blev klart. Men det blev supergott!!! Å så sås på skyn och kokt potatis till!! Han är duktig han när han vill och hinner min älskling :) Sen slappade vi i våran nya soffa för första gången och kollade på film, myste och kärleks-retades lite med massa pet och kittling, haha, när man väl hinner umgås går det inte att bara ligga där helt pannkaka och koppla bort den andra ♥

I lördags kom Cecilia och Patrik hem till oss, vi fikade, fick inflyttningspresent och pratade en hel del! Sen blev det in till Sandviken i två bilar (ja vi bor på landet nu, haha) käkade grillbuffé på LivingRoom för att under tiden invänta Björn Rosenströms uppträdande. Jag och Cecilia var städade på Coca Cola och vatten och grabbsen försvann lite då och då och inhandlade bärs. Härligt att vi fyra går så bra ihop allihopa, kan skojja, skratta, prata en massa med varandra. Det är nu det känns att man vet vilka vänner som kommer finnas för resten av livet, samtidigt så känner man sig mer och mer vuxen och börjar planera resor och flera bravader tillsammans allihopa, samtidigt som jag och Cecilia kan prata gamla minnen sedan 2½ år tillbaka.. Haha mycket har vi gjort tillsammans, vi har pluggat, vi har gymmat, vi har tränat sportjujutsu (vi har slagits, sparkats, brottats och kastat varandra), vi har varit träningsnarkomaner tillsammans då vi tränade 5-6dagar i veckan och inte längre kunde ha våra kläder, de stramade liksom över axlarna och ryggen. Vi har festat (supit rejält några ggr också, fast på ngt sätt har vi tagit hand om varandra ändå) och vi har gråtit och tröstat. Funnits där. Bästa vänner helt enkelt och hon är så självklar och klok!
Ja kort sagt, det blev en helt underbar lördag! Nästa gång vi ses blir det i Gävle hos dom! :D Först ska vi plugga en massa och jobba. Sen så.
Träffade även på gamla, väldigt gamla barndomsvänner. Jätteroligt att man känner igen varandra fortfarande :)

Har kommit igång med pluggandet rätt bra igen idag efter proven förra veckan, så det känns som det kommer gå bra. Huvudsaken jag känner att jag pluggar tillräckligt och blir nöjd så får tentan gå som den går sen. Skönt att sitta hemma och plugga, få läsa det man vill i sin egen takt. Självdisciplin är A och O. Sen får man lite insiderinfo. från Lina och Cicki :)

Det praktiska provet förra veckan gick helt kanoners, jag fick infusioner och läraren sa att jag klarade det helt galant! Så nu är det bara att vänta på resultatet på lm. tentan, om det kommer ut på ladok eller om läraren svarar på mailet eftersom de andra fick reda på det idag.

Nej nu är det dags att lägga sig i sängen med katterna här hos mamma och invänta idol. Om det är det idag, har ingen koll på tv program längre. Det var det inte, första andra tredje var det.. Haha.. Aja nått lär de ju finnas att titta på :) Annars kan jag ju passa på att sova en stund, eftersom folk idag inte verkade vilja att jag skulle sova. Först kommer rörmokaren och hämtar sina saker vid 8.30 (jag är en sjusovare nu för tiden) och jag vaknar av ringklockan på dörren och sen hör jag en nyckel vrida om i låset.. Haha, ja trevlig väckning. Kom upp då iaf, käkade frulle och pluggade en stund, gick och la mig vid 11.30 och vilade... Somnade och vid ett kommer nästa ringning på dörren och väcker mig, då är det någon som kopplat in våran ip-telefon och skulle meddela det... Sen har jag varit duktig och pluggat nästan hela em. även fast det blev liv och rörelse när först Lars kom hem från jobbet, sen rörmokaren kort därefter och sen en annan som skulle ta bort våran oljetank. Så då efter ett par timmar tröttnade jag på allt ljud av maskiner och tog mig en rask promenad till mamma och nu sitter jag här nyduschad och slapp.

Ha en trevlig fortsatt kväll!

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att det gick bra på det praktiska provet :) det gick särkerligen lika bra på tentan med ska du se!! Du e så duktig så. Hur går det med renoverigen av badrummet då?? Du måste uppdatera med lite bilder sen:P Sköt om dej kram madde

2008-10-14 @ 17:19:42
URL: http://maddeleneii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0