Hoppsan

vad dagarna och tiden går när man är ute på praktik! Sen när man kommer hem är det mat och sova som gäller, i vanliga fall blir man rejält trött av alla nya intryck, kunskaper å personer man möter etc. på praktiken men å även vara gravid tar rejält på krafterna å nu går det enbart på vilja!

Det går bra. Hade min andra intramuskulära injektion idag, den första gjorde jag på förra praktiken så det är så gott osm ett år sedan å jag var tveksam till att följa med en annan SSK å göra det men någon gav mig en spark i baken så jag kom iväg. Det kändes mycket bättre än vad jag hade föreställt mig å därmed mkt bättre än vad det gjorde första gången, så där lossnade en rätt stor osäkerhet om jag ska va ärlig. Det är inte lätt med sprutor å sånt, spec i.m. när man själv inte tycker om det. Men det är en sak som kommer gå bort när man gör det mer ofta å att det går på rutin. Venprovtagningarna känns som en myra i rymden eller vad man ska säga nu jämfört med första gångerna... Så de är jag mycket mer säker på nu, det är skönt, man utvecklas å får nya kunskaper/erfarenheter.

Nu ska jag egentligen sitta å hitta på ett patientfall med schizofreni som diagnos, men det är svårt att komma till startskottet! Detta ska det sen byggas vidare på med vad som är karakteristiskt för detta i vilket tillstånd patienten är i rätt allmänt. Sen är det andra punkter som det ska fyllas på med. Inte så svårt, men gäller att ha tid, ork och motivation till det! En vecka kvar tills det ska bli klart.

Å nu är vi inne i vecka 33... Å jag är jättedålig på å uppdatera med foton som redan är knäppta!

Kommentarer
Postat av: Sophy

tjitt...vecka 33..fasen va fort det går för dig alltså!! Nu har ni snart den lill* där!! Såå spännande!!! =)



Kramar

2009-02-11 @ 19:57:43
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0