Matmaskins-vecka

Ja det kan man nog sammanfatta denna vecka som i stort sett, en social matmaskins-vecka. Linnéa blir ju två månader imorgon och det är tydligen vanligt att vid två och tre månaders ålder att de ökar på mjölkproduktionen har jag läst mig till, och detta innebär att de kan äta typ en gång i halvtimmen/timmen och det är det vi har sysslat med halva nätterna och hela dagarna sedan i tisdags så jag har inte varit världens piggaste och gladaste mamma men man försöker så gott det går att hålla humöret uppe även om det inte är så lätt men vad gör man inte för dessa stunder



Vi har ändå hunnit med att åka in till Köpis och träffat Sanna i onsdags även om inte Linnéa var så nöjd så gick det bra ändå och hon fick en mobil till vagnen som hon stirrade överraskande på. Var meningen att vi skulle ha åkt till Babycafét på öppna förskolan på förmiddagen men jag var så trött och regnet öste ner så blev en förmiddag i sängen och försöka sova.
I torsdags åkte vi och hälsade på Petra och hennes dotter Matilda i Sandviken och gissa om den lilla tjejen pratade på! Haha, så gulligt! Kanske blir Linnéa om en månad också då det skiljer ganska precis en månad mellan våra småtjejer :) Linnéa sov till en början men sen var det mat och vara vaken som gällde medan vi satt och pratade om allt och ingenting och Petra tog fram foton från våran klassresa i 6an till Göteborg, snygg man va då! Haha men det var kul att se, jag har nog fler fotografier i mina fotoalbum på oss eftersom vi varit vänner från dagis till 7an och jag bytte skola och nu är det härligt att återfunnit en gammal barndomsvän.. Är inte så många vänner man har kvar sen man var yngre då man själv flyttat mycket och även andra. Så det passade ju bra att  vi fick två töser i samma ålder :) Sen kom Linnéas farmor på besök på eftermiddagen och tyckte jag såg pigg ut, det var ju härligt att höra då man varit vaken en gång i timmen sen halv fyra på morgonen och inte alls var så pigg egentligen.
Nu idag har Lina varit på besök och hälsat på oss när hon ändå är hemma från Sundsvall den här veckan :) Det var trevligt att träffa henne och hoppas hon har tid att träffas när hon är ledig och kommer hemåt igen i sommar, hon har fått jobb på neonatal i Sundsvall, lite avundsjuk är jag på henne också :) 



Nej nu är det någon som klagar och jag funderar vart Lars har tagit vägen.... ( å han kom hem precis när jag skrev det där, så det var ju passande)

Kommentarer
Postat av: L

I första stycket glömde du skiljetecknen älskling, jag lägger dom här: ..,,,.



Puss / Språkfascisten

2009-06-15 @ 06:20:56
Postat av: Heidi

Vilken söt klänning hon har på sig på bilden;)

Vad skönt att du kämpar med att tänka på humöret trots sömnbrist och annat... antecknar i dagboken, Bra tips efter förlossning

Det ska bli jätte skönt att komma upp till er i helgen och fira midsommar, vi fick jätte mycket hjälp av mamma o pappa med packningen så nu är det i stort sett klart.

2009-06-15 @ 09:40:44
URL: http://heirihiiri.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hallå...är du en hejare på bloggen...blir så less när jag inte fattar ett jota av koder och filer!!

Har du tips?

2009-06-15 @ 20:29:24
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0