"Knip och lycka till! :D"

Det var pappas ord i sms:et imorse, så jag får väl göra det nu inför tentan å hoppas allt går vägen men det ska det göra! Skulle vara grymt skönt att få ett fint avslut på det här innan uppehållet. Mellan klockan 13 och 16 är det som gäller, tvivlar på att jag sitter där hela tiden, går när jag är nöjd.. Kanske shoppa lite av det Sandviken har att erbjuda på Lindex och Apoteket skulle vara bra innan vi ska storhandla mat och se pengarna rulla. Varje månad säger man att nu blir det bättre nästa månad, men näee då, eller det skulle ha blivit det om jag fått min riktiga föräldrapenning för 14dagar som då skulle bli ca 6000, nu fick jag nå special-fall bara för att jag fått studiestöd under mars, 1960 från f-kassan och sne 1950 från csn, är man rik den här månaden?? Näeee. Nästa månad ska allt vara korrekt och föräldrapenning för 22dgr och med den riktiga summan gör att det kommer bli pengar över! Undrar vad försäkringskassan ser som minimum att leva på... Skulle va skönt med en förklaring! Inte så lätt att få prata med en riktig handläggare heller som ska ringa inom 48timmar men det är inte alla gånger de ens ringer!!!


Nu till något mer positivt. Vi hade motionspass igår, jag och Lars, han joggade 6km medan jag cyklade bredvid! Det ni, höggravid å allt men det gick lättare än vad jag trodde det skulle göra! Speciellt i dessa backar upp å ner från oss i Norrberg, via Backberg och sen ner till campingen vid skolan. Så det blev tur å retur dit. Magen var dock lite i vägen när man skulle trampa så det var bara att ställa sig upp å trampa lite då å då å hoppa av cykeln å gå lite istället ibland. Å Lars orkade jogga sjukt mkt i mina ögon efter att det var andra gången han joggade på säkert mer än ett år, han är riktigt duktig han och jag börja ana orosmoln för en ny motions-jogging-polis när man själv ska sätta fart nu när man inte bor i Gävle och Cecilia kan jaga/knuffa en i Hemlingby!

Ikväll verkar det bli att följa med mamma till tjejkvällen hon och några till har ordnat i Sporthallen med alla biljetter sålda även denna gång. Hjälpa till lite där å träffa lite folk man kanske känner igen.

Imorgon kommer Cecilia och Patrik hit, det ska bli grymt roligt! Om inte något efterlängtat händer, men det gör det väl inte. Får se om Lars hittar på någon syssla för Patrik att hjälpa till med, haha, han som verkar vara uttråkad i deras lgh.. Nu har han gjort bort sig, näråå, men lite mer hjälp behövs nog i vår och sommar med våran "att göra lista". Cecilia tyckte dom kunde hålla på medan vi njuter av solen... och det låter ju inte helt dumt, haha :)

Jag förstår just nu inte hur jag kan vara så pigg och glad, måste vara solen och att det ljust ute som hjälper till med detta.. Jag vaknade till och klev upp redan halvåtta imorse, skönt faktiskt. Nu väntar jag bara på att tröttheten ska slå till snart igen.. Så kanske bäst å vila nån timme innan man ska iväg till Sandviken så kanske man får bevara detta humör resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0