Dagarna går

i en väldans fart känns det som. Tiden då Lars är ledig och är hemma med oss bara flyger förbi extra fort och vi försöker hinna med en stund med varandra så gott det går, väldigt skönt när det tillfället dyker upp å man får rå om varandra lite  extra å njuta av alla känslor som finns där emellan oss. Viktigt att komma ihåg varandra även när vi har en liten att älska å ta hand om, för att orka å hjälpa varandra när dagar som igår kommer å går å Linnéa verkar ha magknip och är lite knölig och inget riktigt dugerå hon är vaken mer eller mindre hela eftermiddagar eller dagar med endast korta tupplurar för att sen knöla lite till. Vårat tålamod tränas dessa dagar, tur att det bara är ibland dessa dagar kommer. Idag kom mamma hit en sväng å fika lite efter jobbet  å bar runt på Linnéa å klappa na i rumpan för att hon ska ta det lite lugnt, det fungerade och skönt att bli lite avlastad i en kvart.. Sen nu ligger hon å halvsover i "vaggan" å jag satt på en lugn avslappningsskiva innan hon hade somnat i famnen å då skrek, hon blev lugn redan på första låten och somnade. Det är den skivan som jag lyssnade på när jag försökte varva ner vissa dagar när jag var gravid och kanske kommer hon ihåg det, för hon verkar då bli mkt lugnare av den just nu.. Skönt att hitta något som duger just idag eftersom det varierar om vad som fungerar för tillfället :)

 På BVC nu förra veckan i torsdags så gick det bra, hon har gått upp nu till 4220gram och 56cm lång, samt 38cm i huvudomfång. Linnéa har lagt på sig lite babyhull och det är så mysigt :) Jag märkte att jag har kondition å träna upp eftersom BVC i Storvik ligger i en gammal byggnad å på andra våningen, med 2 långa trappor upp å bära på henne i bilstolen som säkerligen tillsammans väger 10kg minst å de är rätt varmt å kvaft där så kan jag lova att jag blev andfådd!
På eftermiddagen åkte jag iväg själv för första ggn för att handla käk, det var både skönt men kändes väldigt konstigt tomt å vilset, men det behövs komma iväg lite själv då å då å få ta hand om sig själv litegrann samtidigt som det är bra träning för Lars å Linnéa att vara själva, de duger faktiskt jättebra med pappas famn också :)

Såhär mysigt kan vi ha det på mornarna när pappa är hemma och myser med oss ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0