En lång helg

ja det har varit en lång helg som vi spenderat tillsammans.. Vi har blandannat varit å promenerat i Sandviken innan det blev tacos hos Lars mamma och där var även hans moster + familj, när vi kom hem var vi så trötta så det blev sängen med en gång..
Varit in till Köpis och inhandlat sommarkläder eller rättare sagt tunikor/tshirtar på Gina som jag kan ha även fast man ammar.. Sen har jag suttit en hel del och kikat på skötväskor på internet förra veckan men alla kostar typ 500-1000kr och det är inte så roligt att lägga ner på en väska kände vi.. Så jag ramlade in på ett föräldraforum och läste att någon köpt en väska på Stadium som var bra och att man lika gärna kunde köpa en vanlig väska som har de fack etc. man behöver i en skötväska.. Så vi kikade in på Intersport först å hittade en helt okej men jag ville ändå in på Stadium och kolla och tur var väl det för där hittade jag en jättebra väska från Everest som inte ens tänkte kolla på för jag trodde att den skulle kosta 800-900kr men den kostade 299kr och den hade alla fack och var rymlig och dessutom snygg så där blev det ett kap! Det bästa var nog när vi kom hem då och jag skulle ta bort lapparna så ser jag en bild på en barnvagn som väskan hänger på och läser vidare på lappen att den här väskan var utförd för att passa bra som skötväska! Men det var inga skyltar alls om att det var en skötväska i butiken så Stadium borde nog marknadsföra att de har en väska iaf som är utformad till en skötväska å 299kr passar bra i nyblivna föräldrars plånböcker när det är en hel del som ska inhandlas.
Vi åkte in till Citygross också och storhandlade, verkligen storhandlade.. men det var bra priser så det lönade sig att åka in till Gävle för att handla mat. Det blev 9,3kg kött, fisk, fågel för sammanlagt 450kr! Sen blev det en hel del påfyllning i skafferiet å nu märks det att man är en familj när man handlar tvättmedel, blev ett stort paket Via på 4,8kg så nu ska det ju räcka ett tag.
Har varit och fixat torkvindan jag hittade bakom gäststugan med nya tvättlinor så nu kan jag hänga tvätten ute, det är sommar det och det luktar så härligt av tvätten sen!
Igår fick vi upp poolen iaf, så nu har vi en stor balja på 4x8meter på gräsmattan men känns väldigt skönt att det är på G nu och det har påbörjats..
Linnéa har fått badat två gånger denna helg, har kommit två omgångar med rejäla spyor.. Dock hade hon nog ätit väldigt mycket också så det är som det ska att det kommer upp då.. Till det roliga är att hon tycker om att bada nu och vi har använt en "badstol" som hon ligger i i badbaljan å där ligger hon å lever om å sparkar å sprattlar :)

Idag på eftermiddagen är det dags för efterkontroll, känns mindre roligt.. men men det är fort gjort säger dom som vet å förhoppningsvis så får jag höra att allt läkt som det ska och att jag får börja träna och göra andra saker som blandannat bada.. Å idag ska även ny tid för cellprov bokas eftersom de först skickade en tid i april som inte passade så bra pga att jag var gravid/nyförlöst. Så det blir väl snart det också... Sen ska man väl få vara ifred därnere ett bra tag hoppas jag!
Ska passa på att maila om hepatit C vaccinationen nu också medan jag kommer ihåg det som jag ska ha så snart som möjligt inför kommande praktik.. Å även kolla hur länge mitt hepatit B räcker..
Sen är det väl dags att hoppa in i duschen och klä på sig också, det har jag inte hunnit med än.. Varit rätt trött efter natten då Linné vaknat/gnällt/ätit en gång i timmen mellan 01.30 å 9.. Då gick jag upp å åt frukost å sen har det varit en del gnäll tills hon somnade för 30minuter sedan.. Så länge det bara är en natt såhär sällan så går det bra, har fått sovit riktigt bra hittills måste jag säga! Matdags vid 3 å vid 5/6 å sen efter 1½ -2timmar. Lars han sover då gott, vaknar knappt förrutom när jag väcker honom för att han snarkar, sover den ena så låter den andra eller tvärtom. Dom är goa dom.

Kanske hinner med att sitta i solen en stund om jag sätter fart nu, så ha en härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0