Föräldragrupp & Öppna förskolan!

Ja jag har varit mer social än jag varit på hundra år den här veckan känns det som, idag var det faktiskt skönt att komma hem efter Öppna förskolan här i Kungsgården å njuta av en eftermiddag å kväll med en hittills lugn Linnéa och Lars som slutar 12.30 på fredagar så vi har hunnit med å handla mat, bankärende å lite till å nu är kycklingen i ugnen.

Föräldragruppen igår på BVC i Storvik var rolig att komma iväg på även fast det kändes lite halvdant att åka iväg själv å möta upp nya personer. Väl där så möttes jag av en jag känner igen sen 8an på Hedäng, hon hade fått en son 2dgr efter Linnéa föddes. Hela gruppen + barnmorska, sköterskor å hon som har Öppna i Storvik var med å pratade med oss mammor samtidigt som det blev en massa annat surr om allt nytt för oss ända från graviditet, förlossning å tiden som gått sen dess. Så det blir några sådana träffar till nu innan sommaren å sen ett par till i höst. Utöver det ska jag och Linnéa ta oss iväg på Babycafé där på BVC i Storvik på onsdag förmiddagar där det är föräldrar med barn upp till 1år som får vara med :)

Öppna förskolan på Birgittagården här i Kungsgården prövade vi på i förmiddags efter gårdagens prat om det med två andra mammor, det var blandade åldrar å en hel del livlighet så man vet vad man har å vänta sig nu, haha. Det var fina lokaler där å det blir nog mer sen när Linnéa blivit några månader som man kommer ta sig tid å gå dit mer. Blir nog lagomt när Lars ska va hemma i slutet på hösten om det blir som vi tänkt oss som sagt. Roligt att Linas mamma jobbar där :)

Nu är det matdags för Linnéa... Ja man blir hungrig när man skiter storlass å sen rapar lite på det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0