Nu är det dags för fredagsmyyys

Fick sluta "i tid", kl 20 ist för 21.30, väldigt skönt och välbehövligt efter den här veckan. Varit så mycket intryck, väldigt roligt och intressant. Bra att vi får se olika avdelningar lite kort nu. Var på UVA, uppvakningsavd efter op., igår och IVA idag. Där har det verkligen varit mycket att ta in. Först jättesjuka människor och sen all utrustning som finns för varje patient. Mycket är det. Det är nog inga avdelningar jag skulle välja att arbeta på direkt efter utbildningen utan kanske sen om ett antal år. Har gått med en väldigt pedagogisk dansk ssk idag i några timmar, jag förstod vad hon sa när jag koncentrerade mig på det, men då missade man ibland vad hon egentligen sa. Hon var verkligen duktig och kunnig och proffessionell.

Linnéa och Lars har haft det bra i veckan låter det som å det märks :) Å första besöket hos hälsocentralen idag har de gjort, fast vi skulle bara fortsätta å smörja som vi gjort å ha koll på det. Linnéa flörtade in sig hos sköterskan med en gång har jag fått höra :)

Nu är det helg. Nu är jag död i huvudet, jag kom inte ens ihåg en usk jag hade gått med igår en stund. Pinsamt. Fast vi skrattade å skojjade om det, att jag var lika senil som alla andra som jobbar. Alla är inne i sitt. Å det är inte lätt att komma ihåg allt man sett och varit med om eller vilka man pratat med när man varit på 3 olika avdelningar på 4 dagar. Nästa vecka väntar centraloperation och anestesi, då blir det att man får vara med patienterna innan de kommer till UVA eller IVA... Intressant.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Sweet! Härligt att veckan gick bra.

Meddela gärna när du vet om ni får med er Hans och/eller Johan till Dopet så vet jag vad gäller maten :)

Hälsa lars och Linnea

Kram

Ps Tusen tack för att du tänkte på mig ang Jeansen...jag håller tummarna för att de passar :)

2009-11-07 @ 13:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0