5½ månad, 8650gram, 70,5cm lång

Det är vår stora tjej det, eller vår lilla tjej som växer så det knakar åt alla håll. Inte konstigt att strl 68 fick en snabb ensam visit  i hennes garderob och det var bara för mig att genomgå en andra rensning av alla kläder. Som tur var kom Marianne förbi med Ellas urväxta kläder i strl 74/80 när jag precis började känna lite stress över att handla en massa kläder på en å samma gång. Inte för att jag inte tycker om att handla kläder till Linnéa, mig själv eller Lars,  snarare tvärtom men just nu är inte ekonomin den bästa  så det är skönt å få köpa det man vill köpa och inte känna sig tvungen att man måste :)
Linnéa fick sina andra omgång med sprutor och idag fick hon sitta i pappas knä medan hon fick de, men det var iaf hemskt att se å å se hennes reaktion, fick busa med henne efteråt så vi fick några leénden innan vi åkte hemåt igen.

Har nyss kommit hem från mamma å ett plastparty, TupperWare, å lite såld blir man ju, så får väl handla lite då å då eller det som verkligen behövs. Blev en klassiker-leksak till Linnéa, pusselbollen från 8månader ca. Å sen ett set med plastlådor/bunkar för skafferivaror som jag alltid velat ha å de var under halva priset så det fick gå hem.

Igår gick jag och Linnéa hem till en annan Linnéa och hennes son Martin ute på Nymnen (mittemot där vi bodde förrut) det tog 45min och det kändes i kroppen efter gårdagen med 2x45min promenad plus boxercise! Så nu jäklar. Iaf så träffade vi fler mammor å bäsar hemma hos Linnéa och Martin från våran fördäldragrupp och vi hade det riktigt trevligt. Linnéa och Martin var lika förtjusta i varandra och skulle känna å smaka på varandras ansikten, skönt att någon annan bäbis också är lika framåt när det gäller sånt :)

Imorgon ska vi tre åka ut till mormor och morfar och hälsa på hela dagen. Där är även Heidi och  Jonas med deras Hugo, så det ska bli roligt att träffa dom å beundra Hugo för första gången :)

På torsdag har jag och Linnéa inget planerat ännu, vad jag vet just nu.. Eller kommer ihåg... Jo vi ska kanske till mamma å Pär en sväng.. Kanske blir en promenad med Karin och Nelly också om de har tid å även vi.. Har inte frågat om vilken dag vi ska ta den promenaden än, men kanske..

På fredag ska vi få besök av Petra och Matilda :) De två personerna förtjänar och behöver all kärlek och omtanke de bara kan få! Vilka kämpar. Även om Matilda skrek rätt ut när hon fick komma upp i min famn i  lördags, hemska tant tänkte  hon säkert medan sin egen mamma kämpade på med att få sina besökare nöjda och glada med smarrigt fika och gott sällskap. Förra ggn så dög jag iaf för Matilda, de är olika de små att få  på andra tankar med andra saker å vad som duger just då. Är det Linnéa som skriker så är man mer lugn men det är väl så när man vet vad det handlar om å vad som behövs just då.
Senare på em väntar vi besök av Cecilia och Patrik. Jag och Cecilia ska ner på tjejkvällen här i Kungsgården och hjälpa till samt roa oss litegrann ute bland folk! Så Lars och Patrik får stanna här hemma och snacka  skit och underhålla Linnéa :)

På lördag ska vi myyyyyyyyyysa på dagen och sen ska jag och Lars in till Gävle faktiskt, första kvällen vi kommer vara borta från Linnéa. Linnéa ska va hemma hos sin mormor å Pär å sova i sin nya resesäng, så kommer även vi dit och sover också när vi kommer "hem" igen. Sen om det blir bio eller käk först för oss är inte bestämt, sen ska vi väl på CCpuben å kolla in Lars gamla band, Cicero, när de har spelning. Så ja det ska bli trevligt att komma ut tillsammans, konstigt å lämna Linnéa borta på kvällen bara.. Det är väl mina mammakänslor  helt enkelt! Vi har kommit in i morgonmys när Linnéa vaknar vid  sju, så vi ligger å sover/myser fram till halvåtta/åtta :)

Ja det är en fullspäckad vecka, konstigt, vissa veckor händer ingenting å  andra händer allt.
Nu är det väl dags för sängen snart, vet inte om Linnéas mage är okej för en hel natts sömn inatt, det har varit hårt idag så blev katrinplommonpuré ikväll.. Annars är allt bra med oss, veckorna går fort och det är bara 5veckor kvar till skola. Akutspår i 2veckor och sen kirurgavd.! Jag har börjat repeterat lite smått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0