Första babysimmet!

Ja det har vi varit på alla tre idag!!! Det var jätteroligt även för mig och Lars. Linnéa trivdes som en fisk i vattnet och ville bara framåt hela tiden när hon låg på magen å tröck/sparka ifrån med fötterna mot en. Å plaska med händerna var också jätteskoj å skvätta ner sig själv å alla andra hör ju till det! Sen när alla skulle in mot mitten i ringen och låta de hälsa på varandra så ville hon fram och sträckte fram händerna för att känna. Efter babysimmet höll hon på å somna medan vi klädde på henne å sen har hon varit lugn resten av eftermiddagen men nu tror jag magen hennes börja knorra efter banangröt och ersättning igen innan det är dags för nattsömnen :)

Igår blev det en väldigt trevlig dag, träffade mammorna å bäsen nere på byn så gick vi ner till Korsika och Julia blev hungrig så hon fick mat sen gick vi till berglunds och fika lite. Linnéa blev hungrig så vi fick värma mat inne i bagarnas kök, gick ju det också! Begav oss på en promenad hemåt, blev ett stop hos mamma en liten stund och sen hem den mysiga vägen. Linnéa blir nöjd nu när man reser upp ryggstödet i liggdelen när hon är vaken, sen somnar hon iaf efter 10min så då är det bara å vicka ner det. Så nu kanske det blir fler promenader som jag inte behöver känna mig stressad över att hon ska skrika när vi är halvvägs hem och har sovit klart.

Tänk hur mycket man kan hjälpa andra, ibland undrar jag verkligen hur mycket man kan hjälpa och hur mycket man ska hjälpa andra.. Jag kom inte fram till nå annat än att jag hjälper andra så mycket det bara går! Å i och med det så hjälper jag andra när jag själv känner att jag orkar (har inte mått så bra som jag gör nu och ca en månad tillbaka på länge känns det som) sen är det även hur mycket tid man har över. Och jag tycker det känns skönt, för tänk en dag så kanske man själv behöver samma hjälp tillbaka? Det är så otroligt tacksamt att höra att man är guldvärd och har ett stort hjärta när man verkligen försöker göra så gott man kan.. Kanske är det därför jag har valt att utbilda mig åt det här hållet för jag vill hjälpa andra..  Å att veta att man finns där för andra lika som andra finns för en själv.




Näe nu börjar det flumma ut och Linnéa låter lite missnöjd i vardagsrummet med Lars, dags att höra om det är matdags nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0