Första träningspasset

på boxersicen igår! Jag fick med mig Karin (en annan mamma från babymassagen) å till min glädje så var även Therese och Fia med också, så vi var fyra nyblivande mammor som körde vårat första pass! Det var tufft kan jag lova, passet började 19.15 och 19.30 var jag typ nästan slut, men skam den som ger sig. Körde på så pass att man orka, tog i det jag orkade och det var ett antal ggr jag kände att jag skulle kräkas och svimma, var lite bort i huvudet några ggr. Glömde nog bort att andas samtidigt som det var fysiskt och psykiskt påfrestande. Har ju inte joggat ens en gång på över ett år, som bäst cyklade jag till campingen en vecka innan BF och nu i sommar har jag tagit långpromenader med Linnéa och det är också bra träning för å komma igång :) Nu är första passet gjort och det är bara att ladda upp för svettiga måndagskvällar framöver! Kanske med lite tur så ska de förbannade sista kilona sakta försvinna, nu har det stått stilla på vågen i en månad eller två, även om det försvunnit lite mammahull här å var.

Nu är det en Linnéa som sovit sina 40min ute i vagnen som vaknat, så det är väl dags att gå ut och kika lite :)

Å nu är det inte långt kvar tills Linnéas lilla tremänning ska titta ut! Kanske är en liten göttare där som vill stanna kvar i Heidis varma, gosiga mage :)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Åh promenad, träning eller motione överhuvudtaget....jag minns knappt hur det känns att bli svettig av lite motion ;) Jag får nöja mig med en lite hundpromenad idag ( sitter hundvakt till Viktor) som passar mitt tempo.



Ja lilla bebisen kan gott få komma ut nu, vi ska till BMM imorgon så får vi se vad som händer till helgen eller kanske nästa vecka :)

2009-09-02 @ 09:00:09
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0