Hem hemma igen

Ja vi har varit på Lindparken sen igår fm. Det har varit fullrulle om man säger så. Jag är rätt trött nu, sitter å varvar ner lite efter hemkomsten då Lars släppte av oss hemma å sen åkte iväg till Sandviken igen för att måla inför morgondagens snickerier på trappen. Eftersom den där karln är arbetslös och inte har något att göra så har han ändå lyckats uppfylla de kommande dagarna med en massa jobb å fix, vilket visserligen är bra att han gör ngt å lär sig ngt på samma gång å att vi får lite penningar sen. Samtidigt så har han skola också å tänka på. Tufft att vara arbetslös i dagens läge ;)
Det har gått bra för de tre (medan jag haft Linnéa för det mesta) att rensa i helgen å strukturera upp allt lite mer. Det värsta är gjort nu, så det borde rulla på bra sen när det verkligen är dags också. Idag fick Petra med sig lite möbler hem som hon kan ha i lgh sen, så det är bra att inte allt slängs utan kan användas.
Imorgon blir Linnéa 5månader och jag tycker det inte alls var längesen hon blev 4månader. Idag fick hon först slicka/suga i sig saften från ett äpple å sen smaka ett rivet, det var ingen hit det andra inte! Hon fick kväljningar utan dess like, så vi övergick till att dricka vatten ur glas som hon tycker är roligt å sen blev det kall mangopuré, ingen hit det heller så vi får försöka en annan dag med lite varmare puré :) Nu i helgen så har Linnéa suttit själv ca 5sekunder. Å idag hade hon å jag roligt med "mamamamamama", jag sa mammamammamammma å sen nästan direkt efteråt ligger hon med underläppen indragen i munnen å säger mamamamama, å flera ggr på raken så upprepar vi det här :) Det var så mysigt å Lars fick också höra sen efter ett tag innan vi skulle åka hemåt :)

En trött liten Linnéa som blev sömnig under babymassagens återträff i fredags fm.
Somnade med händerna över ögonen å ryckte till varje gång de försvann när hon slappna av,
därav försökte jag lite med mössan..




Imorgon ska de komma å kolla på huset igen, så vi håller tummarna men säger inget än förrän det är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0