Dags för drömmar?

Linnéa har sedan vi kom hem från Korsån (där hon sov hela nätter) börjat drömma. Inte bara drömma omärkbart, hon har också börjat prata i sömnen och kryper/knölar runt i sin och våran säng fastän hon fortfarande sover. Vilket jag märkte inatt när hon låg med mig i sängen, ena minuten låg hon på kudden och surrade, andra minuten fick jag en fot här å där och tredje minuten låg hon på mig. Försökte prata med henne, hon brukar vara vaken tidigare när hon hållt på sådär men nu inatt blundade hon fortfarande och var "helt borta" dvs. sov. Det kanske är mycket som händer för henne nu, att det kommer någon sorts utvecklingsperiod och mycket händer under dagarna och då även påverkar nätterna och sömnen? Det är lite ovant då hon aldrig tidigare pratat i sömnen, det är bra gulligt ibland. Men ibland kommer ju också såklart "mardrömmarna" också, där är det bland annat prat om att Linnéa knuffar andra eller att andra knuffar Linnéa å så är hon otröstbar i några minuter... Mammas lilla älskling... ♥

Annars är det bra med oss, full fart från det att hon vaknar på mornarna eller blir väckt. En glad liten skrutt som också tycker det är bra härligt med varmare och ljusare dagar, få vara ute och leka mera. Nu är det dags att hämta hem henne, bra tomt här hemma men rätt skönt ändå att få en stund över för sig själv samt att få en chans till att lägga sig ned och vila, avlasta kroppen och hålla den värsta foglossningen borta för ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0