En trevlig helg

går mot sitt slut. Ja det går verkligen föör fort nu tycker jag! Gäller att njuta av alla stunder!

Igår var vi bjudna, eller vi bjöd in oss lite själva också, till Krille och Malin på mat och trevligt sällskap. Kan säga som så att det blev verkligen trevligt och så fint dom har det hos sig! Vi åt en trevlig middag med grillat(!), potatisgratäng, sallad, bröd å en mumsig efterrätt. Jag och Lars provade på Nintendo Wii, det var ju något nytt och rätt ovant, det var roligt och tur att man är sämst på det där fast jag vann en gång över Lars. Så en vacker dag när våra pengar bara finns där på kontot och inte vet vart de ska ta vägen så kanske, får se när den dagen kommer! ;P Vi kollade lite på körslaget medan jag höll på å försöka få Linnéa att koppla av och sova en stund, så efter 20-30min så sov hon i 30-40min cirka och då begav vi oss hemåt.. Eller ja nästan, till Lindparken, och det var rätt skönt att bara ha mindre än 5min gångavstånd "hem". Så där var vi kvar tills i eftermiddag, jag och Linnéa hade full rulle även fast jag försökte vila varje liten minut som tilläts. Det blev bad i badkaret för Linnéa och hon är som en fisk i vattnet och ska framåt hela tiden och plaska och skvätta. Vad bortskämda vi är med den där grejjen hon sitter i i badkaret här hemma, nu fick jag lov att antingen böja på ryggen eller stå på knäna medan hon badade, det gick det med å när man såg hur roligt hon hade och fortsatte på samma sätt även fast hon fick kallsupar. Efter lite lunch i magarna gick vi ner och sa hej till Evelina och Vilhelm en sväng och passande till kaffet kom även Lars och Kim tillbaka från dag 1 på altanbyggandet.. Väl hemma igen så sålde vi bilen. Så nu sitter vi här strandsatta, haha. Nä, förhoppningsvis blir det en v70 imorn fast den är billigare eller kostar mindre än mondeon så vi ska kunna köpa en andra bil också fast ännu billigare. Å dessa två bilar ska vi få för de pengar vi fick för mondeon, så det verkar fungera just nu iaf.

Anledningen till två bilar är väl för att vi inte ska känna oss så låsta å speciellt inte nu när jag kommer ha praktik och inte tågen passar i tider. Fick hem mina scheman för praktiken nu i veckan, börjar med dag två på akuten i 2dgr och sen IVA i 2dgr och sen centraloperation/anestesi i fyra dagar! Rätt in i det bara på en gång, det ska bli väldigt roligt, skönt, spännande, nervöst.. Fast jag får lite dåligt samvete när jag säger att det ska bli roligt, men det kommer det ju att bli men man kan ju som alltid se på saker på två olika sätt. Efter de två första veckorna är det fortsättning på kirurgavd. 14 där de inriktar sig mot magregionen. Spännande. Äckligt. Jag kommer få vara med om så mycket, svårt att förstå nu.

Nu är det dags för sängen, låter som Lars plaskat och rakat av sig färdigt nu. Linnéa somnade, förhoppningsvis för natten, för en halvtimme sen.. Så behövs lite sömn nu fram till 7/8 :)





Kommentarer
Postat av: Heidi

Härlig helg!!

Jaha två bilar...till priset av en!! v70 och vad mer? Man måste tänka praktiskt likväl som ekonomiskt :)

BTW Lars ser lite sliten ut ;)

Kram på er.

Ps Hänger du med din mamma ner till oss nästa vecka ?

2009-10-19 @ 16:56:18
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0