Jullov!

Gudars skymning så skönt! 1 vecka ska jag unna mig att vara ledig! Inte tänka någonting på skolan mer än att fixa ihop böcker till kursen som började för 1½ vecka sedan. Omtentans resultat ska bli mig ett sant nöjje å se om jag klarade den eller ej, känns inte riktigt helt 100 men kanske, om det inte går vägen så har jag då gjort det jag kunnat och det är inte mer med det. Kanske är det så att jag börjat ställa in mig på lite ledigheter redan, ska kämpa på några veckor till.
I fredags fick jag och Cicki båda ett väldigt väntansfullt telefonsamtal från Högskolan i Darlarna om att fortsätta distansutbildning där, å hör å häpna, isf behöver vi inte backa någonting utan direkt hoppa in i termin 4 som det ska vara! Han sa att vi kunde börja ställa in oss på att få börja där, det var nästan klart.. men det känns ändå... nästan... ojoj, så det blir väl lite panik där sen i januari eftersom då börjar vi där redan vecka 4, alltså 19januari tror jag. Då börjar vi med praktik inom den psykiska delen i 5veckor tror jag det var, sen får jag studieuppehåll i 10veckor ungefär medan de har somatiska praktiken (då jag och Lars ska förbereda oss på tillökning + att få tillökning) och sen de sista 5veckorna ska jag läsa den kurs de läser då eftersom den är på distans å är teoretisk å handlar om nå administration å ledarskap. Så nu är det först å främst att hoppas på att tentan gick vägen och att det blir ett till härligt samtal! Mycket som händer nu och kanske kan början på nästa år komma med ljusare tider och att allt löser sig, bara man har tålamod!


Igår började jag med julbaket som ska med till Heidi och Jonas och julfirandet där, jag kommer inte ihåg vad stället heter de bor på nu ;P Mellan Bålsta och Enköping iallafall, så där blir vi ett par dagar i jul vilket ska bli härligt mysigt och att få se deras hus de flyttade till i somras. Idag ska det bakas ytterligare lussebullar och kanske pepparkakor + ev. lite julgodis om det hinns med. Pappa kom igår med julklappar till mig och Lars från honom å Agneta, blev lite nyfiken men de ska väntas med att öppnas till julafton ;)


Idag ska vi hinna med och komma ihåg att knäppa kort på magen, eftersom det är dagen då vecka 26 påbörjas idag!
Besöket hos barnmorskan gick bra och som jag sa tidigare så förväntade jag mig en kommentar om viktuppgången och det fick jag :P Fast hon sa samtidigt att vissa går upp mycket i början å vissa går upp allt på slutet, men jag har typ gått upp "mina" kilon så nu är det godisstopp förrutom dan innan julafton och julafton! Fika får gå ner under helgdagarna, det är ju lite bättre än godis iaf, sen blir det att ut och röra på sig lite mer nu när man inte behöver plugga non-stop hela dagarna. Så det blir bra det här. Hjärtljuden lät och var också bra, låg på ca 140. Nu när vi var hemma hos Krille (Lars kompis som fyllt 20 här i veckan) så var det en som fråga hur många månader jag var gången... Så jag var tvungen att tänka efter eftersom man bara räknar veckor än så länge känns det som :P Å när jag tänkte efter så har det faktiskt gått ett halvår ganska precis eftersom det här miraklet hände någon gång mellan det att Lars fyllde 20 (18e juni) och på söndan då vid midsommarhelgen (typ 21-22 juni). Så det är inte långt kvar nu :)

Kommentarer
Postat av: Madde

God Jul!! JObbat hela dan, ganska trött nu. KOmmer inte ihåg om jag messade tillbaks till dig eller inte haha. Yrast!! Såg Emina och Sandra på ICA idag som hastigast, vi får väl se vilken dag som vi får ihop alla hahah. Sköt om dej.



Kram Madde

2008-12-23 @ 22:19:47
URL: http://maddeleneii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0