Vänner för livet (Reign Over Me, 2007)



Se den, underbar och jättebra film på 124minuter.
Den filmen fick mig att bli riktigt berörd och tårarna kom.
Det var ett tag sen som jag såg en film som fick mina tårar att rinna som den där filmen gjorde.
Tur att man ligger själv hemma under täcket i soffan och snorar och gråter...
Helt otrolig var den... Adam Sandler är nog min favoritskådespelare, om vi ska vara sådana Lars att vi ska ha favoriter! Haha :) Så nu är det ännu en film med Adam Sandler som är tillagd på favoritlistan! Fast det här är nog den bästa jag sett med honom hittills.

"Adam Sandler, Don Cheadle, Jada Pinkett Smith och Liv Tyler spelar i denna hjärtslitande berättelse om Charlie Fineman (Sandler) som har tappat greppet om verkligheten efter förlusten av sin fru och sina barn i terrorattackerna den 11:e september. Men Charlies liv tar en positiv vändning när han stöter ihop med sin gamla rumskompis från college, Alan Johnson (Cheadle), som slits mellan kraven från jobbet och familjen. Båda männen blir berikade och upplysta av den återupptagna vänskapen som påminner dem om deras gemensamma band".

Den berör verkligen, att verkligen se den här filmen var precis som det kan vara i verkligheten också. Hur människan fungerar och förändras när en för stor kris inträffar i ens liv. Hur man hanterar krisen och hur man kommer vidare. Även hur viktigt det är för omgivningen att förstå hur man ska möta en människa i kris, att låta den människan gå sin egen väg men med hjälp på vägen åt rätt håll. När den är redo för det och inte stressa på, låta det ta den tid det tar just för att bearbeta men först och främst för att våga släppa in det som hänt. Den här filmen borde vi fått sett i skolan när vi läst om psykologi, kriser och även bemötande. En helt guldvärd film...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0