Första drutten på rumpan

för i år, vilket brukar betyda att min vinter är här. Och inte kan jag säga att det var skönt. Hann knappt reagera sen låg jag där halvt på rumpan å ena handen å handleden ner i en dm snö utanför mormor och morfars trapp. Andra vintrar har man kunnat skratta lite mer åt det, nu känns det mer oroande. Inte världens bästa sak att göra när man är gravid!! Usch! :S
Får hoppas att inget händer nu som ska hända, borde inte göra det. Det är då liv och rörelse i magen nu iaf..
Går nog bra och jag ska inhandla halkskydd från apoteket annars går det ju inte.. Eller det fick Darlo göra när han nu åker från jobbet, om han kommer ihåg vill säga....... Det där minnet du, det är inget att prata om... Haha.

Nu vet mormor och morfar att de ska bli gammelmormor å gammelmorfar igen och de lät faktiskt glada!! Annars har de svårt att visa glädje för något som händer, lite lagomt gammalmodigt pessimistiska..  De sa att det kommer gå bra och mormor var glad hela hon å, syntes på na faktiskt och det var väldigt skönt :) Så nu har vi letat på lite barnsaker hon har sparat så slipper vi köpa allt nytt när det redan finns.

Det är vecka 22 nu.. Ungefär 18veckor kvar.. Tiden den går. Nu börjar längtan finnas där mer och mer. Vill få ordning här hemma och inreda rummet och grejja. Mamma och mormor säger att de vet vad det blir, lite roligt :) Får se om det stämmer.. Haha.. Morfar hade en bra förklaring: det är som med höns och ägg, blir det spetsigt är det en tupp är det runt blir det en höna.. De säger att det har stämt på resten av släkten. Så vi får se :) Ska bli roligt vilket som, bara det är friskt. Då är jag nöjd.

På torsdag kommer resultatet för den stora tentan.. Efter kl 14. Ska bli skönt att få reda på det oavsett hur skiten gick.. Slipper jag sitta å fundera mer på det. En pinas tid att vänta såhär på nå så viktigt.

Sitter och ly... Nu ringde mamma. Hon har fått jobb, överlyckliga mamma, jätteroligt, lite avis nästan ;) Iaf, sitter å lyssnar på James Blunt å minns konserten i Hovet med Madde, Sanna å Emina för några vintrar sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0