Måndag igen

Sista lediga dagen innan en ny kurs drar igång för 5veckor framöver, vårdpedagogik. Känns ju en aning lättare än förra kursen så det är väldigt skönt.
Idag vaknade jag och märkte att Lars låg kvar och sov, funderade en stund, hmm det var ju ljust ute och han ligger kvar, det brukar va mörkt när han kliver upp... Så bara att försöka få liv i han å fråga vad klockan va.. Å han insåg nog att han sovit över.. Klockan var halv åtta, han börjar sju. Så inte så illa ändå. Sen dess har jag ätit frukost, tvättat kollat på två avsnitt av One Tree Hill och blir bara mer å mer fast. Har även skickat iväg mail om praktiken nästa termin så får se hur det går då.. Har även tagit mig i kragen och ringt till ICA och sagt att jag kan jobba extra någon dag ibland om det behövs och även att jag förmodligen kommer att säga ifrån några dagar också så de vet det redan nu. Så nu har jag två ställen de kan ringa och fråga om jag vill jobba, känns ganska skönt ändå för jag vet att jag kan tacka nej och behöver inte känna mig tvingad att jobba. Skönt med extrapengar ibland bara, nu när skolan blir lite lugnare. Men jag ska inte köra ut mig totalt för det, jag ska ta vara på mig själv i första hand. Förra månaden blev det 4halvdagars extra jobb och det räcker faktiskt.
Ikväll ska jag följa med mamma på Mary Kay kväll med steg 2 i det där, förra gången var det ju ansiktsbehandling och nu är det sminkning som gäller. Så vi kommer få lära oss både dag och fest makeup. Roligt att göra något annat för engångsskull känns det som :) Sen ska jag önska mig julklappar och även planera för mina inköp av de där produkterna, iaf ansiktsprodukter till å börja med, smink kan vänta ett tag... Inte lika viktigt just nu, har så mycket ändå :)

Igår var en härlig dag.. Darlo bakade scones så vi åt det till frukost med philadelphiaost och björnbärsmarmelad.. Mumms! Sen kom badrumsfixaren hit och planspackla golvet, det händer något i badrummet, wow!! Haha! Snart har vi en varm toa. Sen åkte vi in till Bygg Max och kollade lite golv och grejjer... Sålde iväg en bäddmadrass och köpte en ny hemtelefon istället. Åkte hem till pappa och Agneta och åt kalasmat med tårta som efterätt. Pappa fick lite nybakade kärleksmums och "Uncle Crank´s grova rågbullar" i farsdagpresent. Kollade på hockey när Sverige vann över Finland och sen blev det att fara till Lars pappa i Sandviken en liten stund på kvällskvisten.. Där var även hans faster + familj. Kändes som alla pratade ner mig, babbel från alla möjliga håll. Kan ju vara att de tycker det är roligt med graviditet och sen att jag hållt mig undan från att träffa folk när jag inte varit nå pigg, får bara panik, ångest och blir trött, konstig helt enkelt. Fast det kändes nästan lite panik i mig när de börjar engagera sig i min graviditet och frågar om man kollat på barnvagn, barnkläder och om vi vill ha massa saker.. Men men, det kanske är dags att jag lär mig säga ifrån och säga att det löser sig på något sätt och att vi tar det i våran takt. Men det är svårt, jättesvårt. Ifs skulle jag må bättre om jag lärde mig säga ifrån för allt fler saker också, men det kanske kommer med tiden. Har iaf fått Lars att förstå att det inte är alla dagar det passar med besök hemma hos oss, jag mår inte som jag brukar göra vilket är tråkigt men vad ska jag göra.. Får prioritera mitt välmående först och främst nu ett bra tag framöver även fast det känns som jag hindrar människor att ta del av vårat liv... Men jag blir bara stressad och får panik i kroppen när folk ska komma hit, oftast flera stycken och att det blir fullt liv, jag vet inte varför, känner mig liksom instängd jag vet inte alls... Konstig känsla... Igår började jag iaf känna en avslappnad känsla i min kropp, den där stressen fanns inte där och jag hade faktiskt sovit bra natten till igår och det var första bra natten på flera veckor så det bevisar ju också att jag börjar varva ner... Måste göra det, annars går det på tok.

Förövrigt så är det bra med mig och oss, får se om det kommer upp nå foton idag eller imorn :)

Kommentarer
Postat av: Sophy

Heej!! Förstår verkligen hur du känner..jag var världens osocialaste människa första halvan av det här året..eller åtminstone fram till typ april/maj..orkade inte med att vara social!



Trots att du kanske är less på frågan så frågar ja också..har ni kikat på barnvagn..vet du vad du vill ha för något?!



Kramkram

2008-11-10 @ 17:44:13
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sophy

Jaa här går de verkligen undan..han växer som en tok! Haha!!

Näe vi har inte en kombivagn, vi har en duo vagn..dvs, vi har en separat liggdel och en separat sittdel, men vi har samma chassi...jag gillar våran vagn skarpt, är jättenöjd med den! Provkör en vettja..=) Teutonia Spirit X3 heter den ialla fall..jag tycker den är smidig att lyfta i och ur, väger ingenting! Lätt och dra är den också eftersom det är en trehjuling med svängbart framhjul! Sittdelen är dessutom vändbar så man kan ha barnet både framåtvänt och mot dig!



Kram

2008-11-13 @ 14:23:47
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0