Första tentan avklarad för 3e terminen!

Japps. Idag gjordes den första tentan för 3e terminen, läkemedelshantering/beräkning. Jag kände mig nöjd med min insats och på något sätt känns det faktiskt lite lugnare i kroppen nu.. Fast imorgon kommer väl paniken över det praktiska provet på onsdag, det blir väl säkert som vanligt med min tur att jag får det svåraste momentet.. Men det gick ju bra det med förra terminen. Så får hoppas på det bästa, annars är det väl bara att göra om. Känns inte som det är något direkt att hetsa upp sig för längre. Lyckas man så lyckas man, misslyckas man så misslyckas man och lär sig desto mer ;)  Den stora tentan har jag kopplat bort nu för några dagar, den känns det inte som att jag räknar med att klara men man kanske kommer igång med den hjärnverksamheten sen igen när praktiska provet är över. Det har liksom varit lite mycket nu.

Röran börjar sakta men säkert bli ordning. Mamma är snäll och hjälper till att dona, haha jag som förbjudit Lars att fixa med flyttkartongerna ;) Han får fokusera på badrummet och allt annat :) Vi lär oss en hel del om massa saker man inte tänker på när man bor i lägenhet. Det är iallafall hur härligt som helst att bo i hus, rena drömmen som gått i uppfyllelse. Så småningom kommer det nog uppfyllas andra drömmar också, med både häst och hund. Först är det den nya soffan och lån på badrum som ska betalas. Plus att det blir tillökning, så det blir fullt upp med andra ord. Men så småningom så, jag brukar va rätt duktig med att lyckas med det jag vill. Mål är till för att uppfyllas :)

När jag gick hit till mamma, nu blir det mer tjat om hästar, så räknade jag ihop alla hästar jag såg påväg hit på den vägen genom skogen... 15st på 25minuters promenad, varav 3st föl. Så jag får ta och räkna de andra hästarna när man går den stora vägen sen. Härligt är det att bo här i Kungsgården!!

Igår var vi upp till mormor och morfar en sväng på em/kvällen och fick lite mat och jag fick med mig mina och Johans leksaker och böcker som finns kvar sen vi var små, ska gå igenom det i helgen tänkte jag. Lite roligt att ha kvar faktiskt. Blev även en bastukväll. Hur skönt som helst, avslappnad i kroppen blev man å. Mindre roligt var det att åka hem i mörkret, kylan och dimman efter en riktigt svart skogsväg med skog ända ut till vägen så gott som. Så Lars sa det att mörkerkörning därifrån får vi låta bli i fortsättningen. Men vi kom hem hela och hållna.

Nu ska det snart handlas mer virke/material till badrummet..
Hämta hem våra köksmöbler ifrån Johan också, tror han behöver sitt garage nu när han flyttat idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0