Seg söndag

Ja det blev en seg söndag. Eller en helt ledig söndag. Inte gjort ett dugg nytta, fast det kan vara bra med sådana dagar ibland också även fast det är svårt att vara helt ledig när man känner att allt bara ligger på en... Känns som ingenting duger, blir bara irriterad på allt och alla och vill bara vara ifred. När jag är ifred så blir jag bara rastlös och irriterad på ingenting egentligen. Jag vet inte om det beror på inre stress eller hormoner. Kanske båda.
Å så kan det vara att jag känner att jag vill göra så mycket men just nu kan jag inte göra någonting utav det.. Alla våra pengar går till huset, visst är det bra för det kommer bli jättebra när det är klart det vet jag. Men just nu känns det jobbigt att inte kunna "spendera" pengar på sånt man varit van med... Att kunna göra sånt man vill göra.. Det finns en röst som säger att det är dumt att slösa pengar på allt annat än huset just nu också.. Det går över. Vi ska ju bo där länge så det här är ju ingen tid egentligen som man får leva snålt. Man kanske lär sig att vara mer ekonomisk och inte slösa så mkt, men det tycker jag inte att jag gjort innan heller med tanke på hur mkt pengar jag kunnat sparat även fast jag "slösat". Vad skönt det skulle vara att va ekonomiskt oberoende! Inte för att jag skulle vilja va snorrik heller, men bara att man hade pengar till det man behöver/vill göra utan att behöva tänka på utgifterna. Vilka problem, jag tror nog jag är uttråkad och tömd på lust och energi ikväll i detta trista höstmörker.




Det blev iaf en promenad i solen på em runt om i byarna här. Va rätt skönt faktiskt, har lovat mig själv att gå den där rundan eller minst en timme varje dag det är solsken ute, de andra dagarna är det bra med en promenad på 30min.

Imorgon kommer måndagen igen. Ta tag i pluggandet igen, som jag inte har någon lust med alls för tillfället... Får hoppas det blir bättre tills imorn och det brukar ju svänga med det man har lust med. Om inte annat så brukar det gå bra när jag väl satt mig ner med sakerna jag ska göra och kommer igång. Imorgon blir det plugga blodsjukdomar å sånt.

Nu kom Darlo tror jag... Hem och äta mat och fixa lite kanske. Kom på att jag inte har ätit någon mat idag, bara frukost och mellis. Kanske är lite därför som jag mår som jag gör. Ingen ork eller direkt aptit..

Det blir nog bra det här.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Hormoner!!! Såhär kommer du må fram och tillbaka nu, tyvärr! Åtminstone gjorde jag det..ingen höjdare, men de är bara att stå ut..det är såå värt det..=)

Försök få i dig mat..de kommer nog hjälpa dig en hel del! ;0)

Kram

2008-10-19 @ 21:18:04
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0